Učitelj

(Основи за израду наставног плана и програма 221

На основи начела Бајерових у свом делу: АтенКкипде · in der Volks und alIgemeines Forsbildunp s-hule, Koja ie joni 1888 год. изишао у Лајпцигу, покушао јо Сајферт да унесе у Дидактику нов предмет Науку 0 раду у ком би се обрађивао сав наш културни живот са својим потребама.

Ну док се код ових писаца узимао више рад теориски налазимо у новије доба и практичних покушаја радне школе у Немачкој код Шерера у Каселу и Кершенштајнера у Минхену, који су привукли пажњу целога света у последње време и о чијим покушајима сада већ постоји читава литература и говори цео свет. Овим покушајима морамо и ми обратити пажњу. То захтева и дух времена и наше националне потребе. Завршићемо речима г. Илића: „као што смо имали ратника тако сад треба да имамо великих радника; кас што смо имали храбрих војника на бојном пољу, који су подигли углед нашем наоружаном народу, тако вгља сада спремити смеле јунаке у издржљиву и нетрајну раду; ваља васпитати апостоле продуктивног рада. Оваким васпитањем за рад извојеваћемо тек потпуну победу и стећи ћемо пуно поштовање културних народа. Тако ћемо се одужити и отаџбини који има право да каже „Радите сви које носим на својим недрима“.

Dr. Pajo R. Radosavljević, New-Yo;k

Јо Џегте поло li прага Ш limiil Пака

— Svršetak —

IV; Završna riječ.

Iz svega što je rečeno može se uvidjeti da moderne metode '

za odabiranie vrlo darovitih đaka treba i dalje razvijati u mnogim pravcima sa osobitim obzirom na pedagoške potrebe, I onda kada je postignut idealan način za ovo odabiranje nastaje jedno drugo veliko pedagoško pitanie — adaptovanje metoda obučavanja tako da one pristaju uz potreba individualnih darovitih đaka. O ovom se pitanju bavio Dr. Guy Montrose Whipple (C/asses for Gifted | Children: Am Experimental! Study of Methode of Selection and Instrucfion, Blovmingtoh, Ilinois, 1919, glava X, str. 113—127), Njegove sugestije mogli bi ovako ukratko sabrati: |