Učitelj

Из школског рада 291

Кад се сврши цела таблица множења, онда треба деци писати или показати у уџбенику целу таблицу, рекавши :

Ево вам овде целе таблице множења уједно, читајте и на учите сваки број за себе, овако по преградама, опет овдо на више, као што и бројеви расту. (Показати им) најпре број 1; па 2, па 3 и тако даље.

Од сад ћемо ову реч „пута“ да заменимо са оваквим крстом Х, јер у рачуну се не пише реч „пута“ словима, него оваквим крстом Х. Зато овај крст Х зове се по или пута и · пише се само у множењу.

| = ко бо иљ сл 6 ~4 бр (о > ХхХххХХХХХХХХ мн Бо Он СЛ С) ~ 0062 (> — NO CO 5 сл ср ~ 00 O ХХХХХХХХХХ не ко ид сло ~100 6 O ХххххХХхХХХХ

на Со ма O10: 620 > —

— ко 02 из сл Ср 53 O (0 O ХххххххХххх

лан соко 00 00 05 00 с со 00 00 со со 90 | со бо од бусо со со бо Co Co O

5 љ ср 00 С 5 2: 00 > — —~ — MO NO KO O

OD O:OO KO G100 253 CO = NO NOO CO OD =

»е осе RBD OG O слелелелел след 61

МАРИА У А 151

Па ба рана ја — wd — а а ја НА

ЦАНА АНИ ПИ 1 111

| обоа

А ЛА

=

— NO O ~ СЛ С ~100 (О 2

ХхххххХхХххх

бе NO O #~ Сл Ср ~ O O Бе

— NO 63 и Сл Со ~ O O ХХБОООФОСХ

Со со со (пе | сл осел АНЕ || со (о O (еј је 25]

бо и ма СЛС

~ о Су O ODO Ra O O) O ~ Ср

[> 28183 > | сл о

ХХОООООСК | > || Š

(O > 0105. 43 0 0 O

= |

со

AM

2 а Ко бо мн Сл Ср ~ — Со 2 O GO — ко ОЈ на н~ СЛОЈУ ~ СО со сг и» ко с 60 С) > КО С2 већ КО Оз ~ сл О ~Ј 00 O O O ~ > Ста О КО ке СБ

ји

«0 «0 (О «0 «0 «о со (О соса 40 | цб уље изд > M Ne a 5 | | АРА А ЛУДЕ

OM ~ ~ 1 ~ ~ =1=1% 3 | NOO MO ONO OM Roto O

ИН | PI JI

ХХХХХХХХХХ _DOOGOOKOOKOKO

moomoo momo mo O

А II | | | |-| Ro UI Del | |

о о M 10) 100 O ХХХХХХХХХХ

x O о || = Ко добро научи ову таблицу множења, он ће лако одговорити на ова питања, која су згодна припрема за писмено дељење, |

Колико пута треба узети по 5, па да буде 202 Колико. пута треба узети по 5, па да буде 302 Колико пута по 5 па да да буде 402 Колико пута по 6 па да буде 242 Колико пута по 8, па да буде 242 колико пута по 7, па да буде 282 Колико пута по 9, па да буде 272 Колико пута по 4 па да буде 327 Колико пута по 9 па да буде 362 Колико пута по 7 па да буде 422 Колико пута по 5 па да буде 452 И т. д. да се пређе цела таблица. ?

П. Таблица дељења.

Пошто се добро научи таблица множења прелази се на таблицу дељења, јер ако се незна добро таблица множења, не може се знати ни таблица дељења, пошто се дељење контро-

лише (проба) множењем. | 4