Učitelj

406 Учитељ

грам, из кога би се одбацило-све што је- непотребно, погрешно, и кад се још поправи и усаврши наста«на метода, онда ће се добити школа, која ће потпуно одговарати идеалном циљу, особито кад се буде у довољној мери побринуло за концентрацију наставе. Значајно је још споменути да је друштво за једнолику гимнавију нагласило потребу да се задржи и грчки језик у гимназији, који је иначе све више потискиван. Овде је потребно истаћи још и то, да се овим није ишло на то да се уништи реалка или да се споји с реалном гимназидом, јер се сматрало да ова школа ваља и надаље да постоји и то без класичних језика, будући је њу изазвала културна потреба као и практичне потребе сувременог живота, а преко ових више се не може и не сме олако прелазити.

Ову мисао коју је истакло друштво за једнолику гимназију изнео је још раније Ј. А. Коменски, који је предлагао да треба сва деца да уче исте школе, и то кроз материњу школу од 1,—6, г, па онда народну од б. до 12. г., затим латинску школу од 12. до 18. и онда, ко хоће, да учи у универзитету од 18. до 24. r. i

Последица тежње, коју је себи ставило у задатак Друштво за једнолику гимназију, била је оснивање нове реформисане гимназије (Кегогтрутпавшт). Њом се хтело да буде само једна гимназија, што ће се измирити класична и реална. Она је отворена прво у Франкфурту на Мајни и по њему је добила име франкфуртске гимназије, а удешена је тако да су |, Пи Ш разред потпуно једнаки за обе гимназије и то без латинскога и грчког језика, а ТУ и У разред по готову су исто тако једнаки, јер је разлика само у томе што реформисана гимназија има по 10 часова недељно латинског језика, а реформисана реална гимназија исти предмет по 8 часова недељно, док је у овој француски језик по 4 ч. недељно, а у гимназији је овај предмет с по 2 ч. недељно у овим разредима. Бифуркација иначе настаје тек од УМ! разреда те у се гимназија учи грчки језик са по 8 ч. недељно у сва четири виша разреда, а у реалној гимназији се не учи него само латински и то са по 6 u. недељно у сваком разреду (док у гимназији латински се учи у сва четири виша разреда са по 8 ч. недељно).

Сем франкфуртског система разликује се и нов правац алтонски, по имену вароши Алтоне, где је прво примењен у