Učitelj

408 ~ Учитељ

а то има социјално-политички значај, јер то помаже учвршћивању веза између будућих чланова друштвене заједнице;. 6. омогућено је ученицима да изберу коју ће школу продужити кад су старији и боље умеју да оцене и своје склоности и способности; 7. олакшан је прелаз из једне школе у другу на случај сеобе родитеља из једног места у друго; 8.. поможено је родитељима да могу деца да се школују дуже. | код куће, па да тек после три године продуже школу, која је. 3 негде у другом месту. Зато, по нашем мишљењу, приликом. реформе наших гимназија требало би се осврнути на ова. наша излагања и имати их у виду, а надамо се да она то заслужују. На крају можемо ипак рећи: као год што је ова једноликост у принципу добра, тако исто и данашња разнодикоствише васпитне школе није начелно никакво зло, будући оно што треба да је најбоље није још коначно утврђено. Слобода у раду и искуство савесних и вредних школских радника поуз- а дано ће показати шта је несумњиво најбоље, особито ако се- | буде вазда трезвено и непристрасно судило.

Питање, дакле, о најбољем облику више васпитне наставе није још дефинитивно расправљено. Зато је оно стално и данас на дневном реду, па ће тако бити и у будуће.

ЕКСПЕРИМЕНТАЛНА ПСИХОЛОГИЈА

Ог. Паја Радосављевић — Њу-Јорк.

Бранова педагошка упитна листа.

(Свршетак)

|. Бранов главни упитник. Први Бранов упутник најважнији је, јер обухвата ових: осам питања, која износим у тачном преводу: Питање 1:

а) Име учитеља или учитељице: 6) Школа и место, градско оделење (тачна ознака):