Učitelj

50 NL u m 5 CJE

радост и утакмицу да свако буде мамица или Јова. Такмиче се ко ће боље и очигледније представити ову слику. Прича готова. Пажња слаби. Настаје игра: Сви ученици подражавају шваљу. Изнели пред себе торбице па раде, десном руком сваки — тобож — шије. Свршава се и то. Деца ваде таблице и крижуље Наставник узима иглу. Држи је усправно у левој руци а конац у косо затегнут десном руком. Позива децу да то нацртају. Деца не знају још ни за косе ни за праве црте али ипак зато сваки је нацртао конац као косу црту а иглу као усправну црту. Наставник узима торбу и позива децу да цртају. Шта» Све оно што он на торби показује. Опружа кажипрст десне руке и окренут ђацима, повлачи по горњој ивици торбеце. Ученици цртају положену црту (прегледа). Када то провери вуче прстом по ивици која води право на ниже, вуче с друге стране тако исто по супротној ивици. Деца цртају две усправне црте које полазе са крајева горње положене на ниже. Потом повлачи прстом преко доње ивице и склапа се један четвороугао. Најзад повлачи прстом у виду полукруга по дршци торбице па позива децу да и то нацртају; прегледа и утврди да је све нацртано. Затим опет узима торбу па позива (ђаке) ученике да нацртају још нешто ако је остало нешто што није запажено. Већина седи јер сматра да је све готово али троје њих нагнувши се понова на таблице и запажајући и мале жуте пулијице које су красиле торбицу уцртавају их у виду малих кружића. Ја сам био веома задовољан што ми је овај први покушај испао тако лепо за руком одмах четвртог дана по доласку у школу. Деца нису још знаСл. 1. — Торбица. ла ни за косе, ни положене црте а још мање за кружиће и полукружиће. Још је важније што сам приметио то исто расположење и код ученика. Мали Душан упртао и оне пулије у виду кружића, поизмакао таблицу мало од себе, гледа и диви се: да ли је то он израдио!» То је био први опит и први покушај у [. раз. да деца раде по-