Učitelj

54 Учитељ

ђи овде нула пута, разумеш ли! Кажем ти: дођи овде нула пута!“ Дете се не покреће. Настаје још јачи смех. „Али, уздахнем тужним гласом, зашто ме не пољубите» Зашто не дођетер!“ Али сва деца повикаше у један глас чисто тужно: „Нула је ништа! Нула је ништа!“ — Ах, да! одговорих смејући се, али онда дођите овде сви један пут!“ М онда ме сва деца опколише. |

Кад се пређе на писање бројева, за нулу се каже: „Нула изледа као О. А је ли О2 — Не! Није О; нула је ништа!“

Вежбања помоћу бројева. — Кад деца упознаду написане бројеве и њихов бројни значај, онда се прелази на ова вежбања.

Узмемо различите картоне на којима је наштампан или написан само један од ових бројева: 0, | по 67, 9. За то су врло згодни они листови од календара у блоку, само им треба одсећи штампане текстове и онда имате једну велику штампану цифру на листу. Узмем те листове, измешам их у кутији и позовем децу да их извлаче. Дете извуче један лист, однесе га на место, загледа га, савије и ћути. Тако ураде и остала деца. Затим једно по једно дете долази код забавиљиног стола, где се налазе разни предмети: коцкице, циглице, и т. д. и узима онолико предмета, колико пише на његовом извученом листу. Тај извучени лист дете оставља на сто и сад мора да се сети, који је број на њему забележен и да га упамти. При памћењу бројева могу се чинити интересантни експерименти.

Кад је дете узело предмете, донесе их на сточић и разреди по два.Ако је број предмета непаран, онда се један предмет оставља на дно и то на средину испод два последња. Распоред тих предмета могли би представити овако:

0 0 0 0 0 0 0 0 М РОСОКУ 2 МУСА || | << = КА МС А КУ А И ОК ПА А На место, које смо означили са нулом, дете ставља свој пресавијени лист. На послетку забавиља врши преглед, от-