Učitelj

Просветни преглед 59

тј 10 ЈЕ | 20 13 т ја В. 50 Б. 15 | 6 60 : 70 18 по 90 19

24

На картону Б. радње су компликованије. Ту се покрије нула прве десетице и место ње стави се број 1 те тако добијемо 11. Затим се скине број 1 и стави број 2 па се добије 12 и т. д.. Тако се исто ради са другом, трећом, четвртом де-. сетицом, док се не дође до краја а то је до 100. На тај начин сва наша деца науче да броје до 100 и тај им се број због радозналости даје на картону, да га разгледају. Верујем да овакав начин рада не изискује даља објашњења.

Свака забавиља може ова вежбања и практично да изводи са предметима, која могу сама деца да набаве. Главно је увек имати на уму начело поступности.

Радиша М. Стефановић.

Просветни преглед ПОЉСКА,

Просветне прилике. — У Пољској, као и у осталим новоослобођеним државама, брига за широким и солидним народним образовањем стављена је на прво место у организацији државе. У областима, које су раније припадале Русији, положај народних учитеља био је веома тежак. Опште и педагошко образовање, које су тада добијали, било је са свим недовољно. Руске учитељске школе, које су трајале три године, нису биле у могућности да пруже солидну кул-