Učitelj

Један покушај комплексне наставе 51

2 говеди колико ће дати трошарине» — Десет динара. Ако дотера 4 овце колико ће дати пијачне таксе» — Даће по 3 динара, свега 12 дин. Ако донесе 5 литара млекар» — Децо, млеко и јаја су сада ослобођени пијачне таксе, а пре се и то плаћало.

Кад сељак прода килограм кајмака за 22 динара, колико је дао трошарине»г — Један динар. Пошто би он продао кајмак, да није платио трошарину» — Продао би га за 21 динар. Ко је онда платио онај динар» — Онај што је купио. Кад сељанка прода кокошку за 12.50 динара, колико је дала трошаринег — Пола динара. Ко је у ствари платио трошаринуг — Купац. Ко је дао трошаринуг — Произвођач. На кога је преносиг — На потрошача. Па ко онда сноси трошарину» Потрошачи. Ко ће то лепо да каже» — Потрошачи сносе трошарину. (Запишите). Шта сте видели да се продаје на пијациг — Сир, кајмак итд.. Колико кошта кајмак на пијаци Видите то у својим свескама» — 22 динара. А два кгр.2 А 5 кгрг А 10 кгрг А 20 кгрг А 40 кгрг Пошто је килограм јабука» — 4 динара. А пошто ће бити 80 кгр. А 100 кгр. На чему се мери кајмак, јабуке, брашно итд» — На теразијама. Изнесем теразије. Да ли су овакве исте и на пијаци» — Нису. Хајде ти измери на теразијама 2 кгр. ситног шећера. Шта метнеш на један таср Тег од 2 кгр. А у другиг — Песак за који замислимо да је ситан шећер. Дете домеће песка на тас у кесу све док се не постигне равнотежа. Објаснити деци, да док се год не постигне равнотежа није лепо измерено. Хајде, ти измери пола килограма! Ти 27, кгр. Ти 3 кгр. Продају ли се јаја на кгр» — Не, него на комад. Пошто су јуче била јајаг — Четири гроша» А пошто су 10 јајарг — 40 гроша. Колико је динара у 40 гроша» А пошто су 50 јаја2...

Хајде, неко од вас нека смисли неки задатак о куповини и продаји на пијаци. Понови га ти ! Кажи ти!....... Хајде још један! — Неки сељак дотера на пијац кромпир и пасуљ. За кромпир узме 698 дин. а за пасуљ 65 дин. Од тога он потроши за шећер, кафу и друге потребе за славу 167 динара. Колико је донео новаца кући. Изиђи те напиши тај задатак што га је смислио М. Док ђак пише, други понавља задатак.

Добра 65 д. 167 дин.

Шта знамо у овоме задатку. Знамо колико је узео за кромпир и пасуљ посебно. Знамо ли колико је узео свегарг — Не знамо. Како ћемо знати» Кад зберемо заједно. Шта још знамо» — Колико је потрошио. А шта не знамо. — Не знамо колико му је осталог Како ћемо знати» — Кад одузмемо оно што је потрошио од онога што је узео.

198 Еј 65

263 =. (100

===