Učitelj

Зарађивању бројних слика ванредно ће добро послужити игра са бројним сликама која има да одигра улогу неке лутрије. Број 6 обично се обрађује пред св. Николу. Деца су тада у великом надању и ишчекивању. Њихова машта забављена је само тиме што ће им донети св.

· Никола. Ја сам ту напетост њихова духа користио обилато за рачун наставе у рачуну на тај начин, што сам спремио „лозове , !ј. мале папириће на којима су биле бројне слике од !—6. Толико папирића <0лико и деце — десетак комада више. Станем пред децу и познем да им причам: „Синоћ доцкан ишао сам кући Цара Душана улицом. Био је мрак. Нигде никога није било на улици. Наједном изиђе преда ме један старац са великом седом брадом, капом камилавком на глави и великим чизмама на ногама. Како дође к мени, он рече: „Добар вече, господине учитељу, јесу ли Вам добра деца ' Ја му рекох: „Сва су моја деца добра и послушна!" Он онда извади ову кутију, даде ми је и рече: „Носите ово у школу, нека свако дете само изабере, колико ћу му комада донети на сво. Николу чоколаде, бомбона, кекса!". Ја сам се одмах сетио да је то св. Никола, па му се дубоко поклоним, захвалим на доброти, узмем кутију и пожурим сав радостан кући. Ево ово је та кутија, у њој су замотани папирићи, које ћу вам сада разделити, а ви када их одмотате, наћи ћете унутра написано колико ће коме св. Никола донети чоколада, бонбона, колача. Ја ћу папириће метнути у једну капу и свако од вас ће извући само један папирић. Немојте га отварати док сва деца не извуку. Кад. су тако папирићи подељени, онда деца истовремено уз највеће узбуђење отварају „лоз' и наједанпут чује се усклик: „Мени шест!", „И мени шест!", „Мени само два!", „Мени пет!" „Мени један!“, „Мени ништа!", тужно се јављају Марко и Иван. Ово је толико интересантно за децу да би цео дан извлачили и гледала што ће им донети св. Никола. Ако је зазвонило звоно за одмор, деца неће да излазе напоље, остају у школи и продужују рад на извлачењу „лозова".

Деца су изналазачи и она ће часком доћи на мисао да ово извла-

чење претворе у игру. „Погоди, колико сам извукао!" „5". „Није, него 6'. „За колико мањег“ „Колико сам сада извукао: „б". „Није него 1". „Мање за 5" и тако ће игра тећи неуморно у смеху и шали,

Поред свега тога што ће слике различито испадати пред дечије очи, деца ће их читати невероватно брзо а то и јесте циљ наставе, који се, ето, без икакве муке и напора лако одвија помоћу игре: Али ту. није крај. Други пут ће учитељ препустити самој деци, да спремају такве „лозове"' и да их спреме у толикој мери, да се после могу играти све двоје и двоје. „Да видимо коме ће св. Никола донети више чоколада!" „Мени 3!". „Мени 6!". „Ја ћу добити за 3 више него ти!" „Е, сада ћу ја добити 6!". „Ја само два!". „Ти мање за 4" и тако се игра продужује неуморно. МИ када су се деца сита наиграла онда се може