Učitelj

3) Један велики казан има дужину 3 т., ширину 1 и дубину ] т. Колико литара воде може до прими»

4) За градњу једне куће сложен је камен на одређено место тако да има у дужину 1.50 т., у ширину 1.50 т, а у висину 1 m. Колико је камена сложенор (10,50 Х 1.50 Х 1 = 15.750 m).

5) Шта све меримо кубним метром; Шта је тзр Који су му мањи а који већи делови» итд.

Милош П. Павловић

Тихо рачунско занимање у 1 и П разреду

Већина наших школа је са једним одељењем (сва четири разреда) или са два одељења тј. по два разреда у једном одељењу. Та одељења су скоро увек комбинована 1 и П разред су заједно,

"а Ш и ЈУ су пак заједно. По већим местима је скоро увек сваки разред за себе. Позната је ствар да је много лакше радити у одељењу где је само један разред, него у одељењу где су два, три или сва четири разреда. Позната је ствар да сва деца у одељењу морају бити запослена кад час буде почео, па се наставник у комбинованом одељењу врло често мора да запита пре часа: шта ће да ради са другом децом док буде радио са једним разредом. Ако им да да раде шта хоће није згодно» Да их удаљи из одељења још мање је згодно, зато им се мора дати занимање, које ће их интересовати и удубити у посао, али на тај начин да својим радом не сметају ни својим друговима, нити пак самом наставнику у раду са другим разредом. Запослити ученике Ш и ТУ разреда верујем да не задаје много бриге наставнику, али то није исти случај са ученицима [и [| разреда.

Дешава се пак да наставници са једним разредом у одељењу (1! или П) пређу на време или пак раније програм из рачунске наставе и почињу понављање или контролисање дечјег знања из рачунске наставе и врло често се муче да пронађу нека згодна занимања својим ученицима.

Тихим рачунским занимањем сви су ученици тога разреда у исто време запослени. Принцип дечје саморадње, у духу радне наставе, потпуно је заступљен Дете мора без ичије помоћи да дође до решења задатка. Сваки је задатак различит и не може се ослонити да га од некога препише или да чека да га не решава. Активност ученика у овим рачунским играма је очигледна, али и учитељ ту мора бити онај саобраћајац, који пази да се не скрене са правог пута. Ученици су ипак под сталном контролом наставника, па и приликом прегледа ових задатака.

Ја ћу изнети неколико практичних и згодних занимања из рачунске наставе у [и П разреду, а мислим да се иста могу

применити и у старијим разредима, што све зависи од самог

наставника.

Sa A им та ава још _______-

ји

и =“ = теби паде

ki

O У РТ

пне. у