Učitelj

вишту цртају на таблицама разне своје доживљаје. То би била вежба или припрема за писање.

Т Припрема за писање

Овим предавањем не мислим осуђивати старе а хвалити нове методе, Ја ћу се трудити да изнесем верну слику свога рада на обради почетног писменог изражавања детета. Од почетка школске године разговор са децом водио се о њиховом новом животу у школи. Ту се врши упознавање другова, води разговор о вођењу рада у школи и слично.

Одређеног дана по моме већ сачињеном плану да пређем на писмено изражавање код ученика, повела сам разговор о кући који се састојао у овоме:

Разговор где ко станује.

Како одлази својој кући из школе (и обратно).

_ Разговор о спаваћој соби. Захтевам да деца нацртају своју спаваћу собу и опишу све нацртане ствари речима. -

Затим постављам питање: Ко вам спрема спаваћу собур На ово питање готово сва деца одговарају — мама.

Ја сам им то потврдила и сама одговорила —- да децо вашу спаваћу собу уређује и намешта ваша мама.

На исти начин се води разговор о трпезарији. У овом разговору намеће се питање.

Ко спрема јело за доручак и ручак и ко води бригу о кувањуг Сва деца опет одговарају мама. Деца цртају трпезарију. Сто са тањирима, суд са јелом и столице око стола.

Кад сам са децом разговарала о остави, сам разговор се водио у комплексу јесен. Било је разговора о воћу и поврћу. Кувању пекмеза, компота, спремању краставаца и паприка у туршији и др. Све су то деца лепо илустровала. Понека деца су лепо и обојила воће и поврће да је што природније.

Када сам поставила питање: Ко спрема зимницу у вашој кући — већина деце одговорила је да то опет чини мама.

Прве кише и магле захтевају промену одела тј. место лаких хаљиница деца облаче топлија одела. У разговору зашто су обукла топлија одела, она са потпуним разумевањем одговарају, да то чине због тога што је већ хладније. А на питање ко им спрема та одела и ко их облачи. Опет готово сви одговарају мама.

Ко им уређује одела кад се упрљају и изгужвају опет одговарају мама.

. Сада деца цртају конопац и обешено рубље: кошуље, гаћице и чарапе.

Разговор о животу детета у кући већином се води у тесној вези са мамом. Деца причају о излетима ван куће већином са својом мамом. Она о својој мами говоре са одушевљењем чак и онда када им поред задовољства мама чини и прекоре. У сваком случају дете воли своју маму неизмерно, топло и нежно.

5%