Učitelj

виенатизелреневи илити ииививенаиириен тетиве вешти 00

Приликом слагања речи, деца као типограф (слагач) ваде из преграде слова по реду док не сложе ону реч коју хоће. Ређање ових слова врше или на клупи или на поклопцу исте кутије, на којој је при дну пречагица, по којој се ређају слова.

Примена: Задати деци да код куће нацртају своју маму на табаку хартије и напишу МАМА. На овај начин се почиње стварати свој лични буквар. (Радим без буквара.)

Да би се вршила припрема за писана слова, захтевати од деце да поједине речи а доцније и реченице уоквире са косим цртама итд.

Ови се оквири могу цртати и од писмених слова (о, с, е).

Оквире већином деца боје разним бојама. Радила сам на овај начин и постигла сам успех са којим сам и ја и претпостављени били задовољни.

Софија В. Бугариновић учитељица огл. шк. „Кнез Намесник Павле“

Кокоши и иплирћи укуџна насшава

Разред [ основне школе.

Средства: Правилно би било да у школском дворишту има кокошар и посебни ограђени део за живад, да их ђаци хране, за њих се брину, па да на тај начин непосредно и активно посматрају. У недостатку тога, деца ће унапред бити упућена да посматрају: а) како се кокоши хране, 6) кокошије насаде и мале пилиће, в) како кока чува пилиће, г) како кокоши иду на спавање. |

Облик наставе: Слободан разговор, јер само се тако, нарочито у првом и другом разреду основне школе, може у правом смислу спровести принцип укупности, али треба претпоставити да деца неће реаговати на потстицаје за слободан разговор, јер ни ђаци ни наставници нису на то свуда навикнути, па је и ово предавање састављено под овом другом претпоставком, као да ће предавач бити присиљен да пита више него што би требало, уместо да ђаци више питају.

Ако би се у дворишту случајно нашле кокоши, предавач ће употребити принцип пригодности, и тада би сам начин предавања био другачији.

Предавање је ипак састављено с претпоставком да је у облику слободног разговора, бар до извесне мере, и по белешкама из предавања у вежбаоници учитељске школе у Осијеку.

1

Циљ: Ненаметнут, природан и буди интерес (Да су кокоши у школском дворишту, почео бих одмах од непосредног посматрања а и из тога бих сам по себи, ненаметнуто уочио и извео циљ).

Предавач: Децо, умирите се! Послушајте ме мало!