Veliki Petar ruski car i njegovo doba
96
пут од Вологде много удеснији и да је Петроград незгодан за стоваришта, он неодступи, но само направи удесније путове за саобраћај. Енглески инжинир Џери доби налог, да пронађе најбољу свезу Ладоге са Волгом, али неиспаде за руком. Боље испаде канал ладошки између Волхова и Неве, и историја тога канала казује занимљиве податке о Џетровој нарави. 22. Марта 1719., још пре Ништетеког мира одпоче се колосни посао. Цар је сам носио земљу на колима. Беше ту од прилике 20.000 радника Козака, и Калмика, а рад је надгледао Писарев, Менчиковљев љубимац који изучи у Берлину математику о цареву трошку. Кад се цар вратио из Персије беше урађено само 12. врста, те мораде предати рад Олденбуржану /иниау. Овај беше даровит и као прави Француз ишколован. Тешкоћа је много било и не може ништа учинити. Сам цар мораде да провиди ствар и оде са Писаревом и лекаром Блументростом, а уз њега беше и Миних. „Видим да сте поштен човек“ — рече им Петар. холандски. — Сутра дан узјаши коња и оде у Дубну да прегледа посао, Наиђе одмах на, неке неправилности и примети Писареву изгрдивши га. Опет се усвоји Минихов план. — И посао јако напредоваше. „Нађох човека који ће свршити канал како треба. Ово је најученији странац.“
„Велики Петар“ — вели Шторх — беше први владар који искорени државно зло монопол. Што је Алексије Михаиловић почео то је он довршио. Зато само дужни су