Veština biti čovek : (knjiga mudrosti)

ВЕШТИНА БИТИ ЧОВЕК ст 3 ша сан ВЕШАИВА БИЛИ ЧОВЕК Ена МИ а ар:

насушни хлеб. Његов прост живот је еластичнији,. слободнији, независнији, и лепши него живот каквога чиновника или службеника, увек зависан од. некога. Ко се не боји сиротиње тај упрости живот де' јунаштва. Средњи сталеж, који је навикао на. укодност и луксуз осуђен је на тиранство чију моћ. слабо ко погађа. А вреди живети само зарад ралости коју нам даје телесно и душевно здравље: то двоје даје вредност стварима овога света.

Један предео, рекло се, јесте једно душевно стање; е па онда су и наша жена, наша деца, наши пријатељи, наша занимања тако исто душевна стања;. равнодушни живе у суморноме свету. Одушевљени и најобичније ствари праве сјајним. Људи и ствари вреде онолико и онако како их ми употребимо. Снажни ум и љубав чине живот богатијим, плоднијим, енергичнијим.

Епиктет, убоги грчки сељак, Спиноза, обични“ оптичар, живели су пуним животом. Многи млади војник пронашао је за време рата да се у влажноме рову, може живети животом умним, осећајним_ и светлим, као и у миру. Многи је од њих, не говорећи о онима сиромасима који су живели бољим. животом у рову, — сматрао као једно велико задовољство што има крова над главом, чисте воде, ватре и добро осветљење.

Где настаје раскош.

Да ли је ово раскошни живот који водимо данас“ Ла ли треба напустити данашњу угодност и вратити се животу наших предакаг Јести прстима а не виљушком» Усекнути се прстима или рупцем“ Не мењати рубље, одбацити сапун, кишобран То. би било лудо, као што би било лудо не возити се аутомобилом кад га човек потребује. Где престаје угодност, одакле настаје раскошност> То није тешко, уредити, и бразду повући.

Пре свега постоји једна здрава угодност, која јеу примерној чистоћи и у свему ономе што олакшава и упрошћава свакидањи живот. Оно што квари 17