Veština biti čovek : (knjiga mudrosti)

у

а

96 _ _______ ЖИЛ ПАЈО

"тевнога живота. Сиромаштво и закон рада пропи-

сују човеку један пут; кад је човек постао богат за

- њега не постоје ни брана ни циљ. Прекинувши са

навикама за рад човек изгуби компас и способан је за свашта.

за многе људе који изгледају да стоје још високо, закони живота донеће неизбежно тешке песледице из онога што су раније зло радили. Богаташи који остављају или за живот стварају племените задуж= бине ретки су, нарочито међу великим трговцима. Трговина је често једно морално нездраво занимање: Они живе стално у претварању; трговина не ствара ништа. Ако човек посматра само оно што се односи на луксуз, онда она помаже да се везе међу људима лабаве и кидају. „Братство за братство, али сирење за париње“. |Вегоега!: Гез АПајтез зоп! Је5 АНајгез!.

Тек кад какав грабипара склопи очи, онда се тек види колико је његов живот био смешан; и колико је лудо жртвовати један здрав и леп живот једној смешној предрасуди. А да ли има чега смешнијега и болнијега од једног пропуштена живота који споља изгледа сјајан; то је леп са дугиним бојама мехур. од сапуна који се распрсне у кап прљаве воде.

"Па шта онда Да ли као Дијоген у старо буре2 „Ви сте народ рентијера. Ваш сан је да имате лепу кућу са зеленим прозорима, говорио је један Немац Французима. Ми, Немци, ми радимо до краја нашега живота... Ми живимо пуним животом“. Добро, а шта значи то живети пуним животом У својој књизи један писац (Рога Мадоћ Нџенег: Еле Зат! Ребтв ећ Зат! Сеогоех, Есдшве ае Ттогу сттизанопу 916, Рауо, који је живео у Немачкој, каже да је јавни живот право море од скандала, корупције и страшно прљавих ствари. „Пруси су ишли за тим да увере свакога Немца да треба да. буде милијонар, и да као прасац живи у великој позлаћеној кући“. Ја сам гледао Немце у Монте-Карлу, у Шамонију, и мислим да је Хјуфер "имао право. „Бисмарк је пре свега, вели Игњатијев, веровао у снагу новца“. ја лично више волим пуни живот Корнеља,