Vojin

1"уска, николајевска академија

115

По програми прнмљеној и одобреној, у курс тактике спада испитивање иизиагање својстава војске на маршу, убоју и на стражи, и излагање уплива, који п р е д е о и м а н а в о ј с к у п р и достижењу н а з н а ч е н е ј о ј цели. У првој години академије тактика се пролазн само теорнчно, у другој пак решавају се непрестано тактични задатци. Комисија је усвојнла, да се подобни практични задатци уведу и у прву годину; ево њеног решења како у односу на то, тако и у односу на решење самих задагака: а) треба обучавати официре у решењу задатака не само у практнчном, но и у млађем оделењу по свршетку свакога одела теоричнога курса; ћ) Неограничавајући се већим смишљеним задатцима, који бн као опит служили, до ког су степена усвојили ОФицири теоријске основе, треба дати веће пространство задатцима, који ће се у школи решаватн , и причуватн их донде, док их ОФицири сасвим не оцене; с) при смишљеним задатцима ') захтевати треба писмена прнложења у њима у онаквој Формн, у каквој се она јављају у правој ратној службн војске; и (1) обраћати треба особиту пажњу на хитрину у решавању ових задатака." Осим овнх решења задатака на карти и у соби, од прошле године завелн сутакође и решавање тактичних задатака у пољу На ту цељ добија сваки офнцир леги коња и дати му предео мора сам да осмотрн, оцени, сними и на њему нзвестан број умишљене војске да распореди; такође се за ту цељ одређују и повеће козачке команде, са којима академијски офицнр маневрнра н распореде чини. Оваква практична упражњавања комисија је рада и у млађе оделење да

') То оу примерни већн задатци једне читаве битке илн похода . који се на дуже време и код куће решавају .