Žena i socijalizam

180 | = као страстан ловац, допушта себи високу част да Вашој Високоблагородности скрене пажњу на један новопронађени дивни ловачки терен и да Вас најучтивије позове на први лов племените дивљачи 26. августа о.г. у ловачким салама. Једна нарочита околност чини нашу нову шумску област особито пријатном и удобном: земљиште на коме се лови налази се у центру престонице, дивљач се ни мало не штеди.“ Наше буржоаско друштво личи на неко велико карневалско друштво у коме један другог покушава да превари и направи будалом. (Сваки носи достојанствено своју званичну маску, да би после, слободан, у толико необузданије дао маха својим склоностима и страстима. А споља. све се то прелива моралом, религијом и поштењем. Ни у једном периоду није било већег лицемерства но у нашем. Број аугура расте сваким даном.

Понуда жена за уживање пење се брже но њихова потрошња. Све гори социјални односи, беда, завођење, жудња за животом споља сјајним, привидно слободним, све то лиферује кандидаткиње из свих друштвених слојева. Карактеристично описујс стање у престоници не„мачке царевине један роман Ханса Вахенхузена“ Писац се овако изражава о циљу свог романа: „Моја књига говори нарочито о жртвама женскога пола и све већем пропадању његовом због неприродности наших друштшвених и грађанских односа, због кривице баш и самог женског пола, због занемаривања васпитања, због потребе за луксузом и због све веће, брзе понуде на тргу живота. Она говори о прекобројности овога пола, која сваким даном одузима све више наду онима који се рађају, изгледе онима које прирастају.... Ја сам писао отприлике као што државни тужилац износи ток живота једног злочинца, да би из тога резимисао његов грех Ако се дакле под романом подразумева нешто измишљено, супротност истини која се не кажњава, онда, у у томе смислу, ово што ће се читати није никако роман, већ истинска слика живота, без ретуширања.“ У Берлину

ж Мав Фе Убаззе мегаећ пећ“ Зостајег Вотап 11 8 Вапдег. А. Но тапо < Котр, Вегип.

Е ћ Е 1