Žena i socijalizam

21

и код Руса су полови сличнији но код западних народа. У свима деловима света, према томе, налазе се примери за једнако или приближно једнако телесно развиће.“

Сроднички односи који су се развили из породице пуналуа били су ови: деца од сестара моје мајке и њена су деца, и деца од браће мога оца и његова су деца, а сва скупа су моја браћа и сестре. Деца од брате моје мајке су њени братићи и братичине, и деца од сестара мога оца су његови сестрићи и сестричине, а сва скупа су моји рођаци и родице. Даље: мужеви сестара моје мајке су и њени мужеви и жене и браће мога оца су и његове жене, али сестре мога оца и браћа моје мајке искључени су из породичне заједнице, а њихова су деца моји рођаци и родице.“

Са подизањем културе искључује се полни сношај између све браће и свих сестара, па се то постепено преноси на најудаљеније сроднике у споредној линији по материној лози. Тако постаје нова група крвног сроства, род (реп5), чији се први облик развио из рођених и даљих сестара, њихове деце и њихове рођене или даље браће по матери. Род има једну прамајку, од које произлазе нове генерације женских наследника. Мужеви својих жена не спадају у ту групу крвног сроства, у род својих супруга него у род својих сестара. Напротив деца ових људи припадају породичној групи својих матера, јер се порекло цени по матери. Мати је глава породице и тако постаје „материнско право,“ које је дуго времена служило као подлога породичним и наследним односима. Према томе, докле је год било признато наслеђе по матери, и жене су имале право учешћа и гласа у родовском већу, и оне су бирале сахеме (поглаваре) и ратне старешине и смењивале их. Када је Ханибал закључио савез против Рима, имало се поверити у случају несугласица са савезницима право пресуде галским матронама (женама). Толика је била Ханибалова вера у њихову непристрасност.

О Ликурима, који су признавали материнско право, вели Херодот : „Њихови су обичаји делом критски, делом

# Ру, Епееја: Пег Огвртшпе Чег Кате себе,