Borba, 13. 07. 2003., S. 4
GrUSIVO
SRPSKA RADIKALNA
Kakve preporuke | Ž d
0 V 07
ima Vučković Povodom postavljenja Pavla Mučkovića funkcionera Demokratske stranke, na mesto vIŠIoca dužnosti generalnog direktora Naftne idnustrije Srbije,
čemu se, inače, USprotiVio | Upravni odbor ovog preduze- · ća, Srpska radikalna stranka · postavlja pitanje ministru ener- · getike Kori Udovički i Vladi Republike Srbije, kakve i od koga je preporuke Vučković · imao, kada su bile jače od mi- ·
šljenja Upravnog odbora?
Radikali se pitaju kako je | moguće da zbog izraženog mi-–šljenja članovi Upravnog od- · bora naftne industrije Srbije | budu smenjeni, da bi se kasnije | potpredsednik Vlade Srbije | Miodrag Isakov pravdao kako · nije tačno da je ceo Upravni odbor smenjen? Ako nije ceo, | koliko je članova smenjeno i
zbog čega?
DEMOKRATKA STRANKA SRBIJE
isključeni iz vlasti na Vračaru
Dnevni red sednice Skupštine opštine Vračar održane 11.
jula 2003. godine naknadno je |
dopunjen tačkama o razrešenju | predstavnika DSS u Izvršnom | odboru i JP "Poslovni prostor" |
SO Vračar i o izboru predstavnika Demokratske stranke ostalih članica sadašnjeg DOS-
a na mesta razrešenih predstav- | nika DSS, kaže se u saopštenju |
ove stranke. Kako kažu u DSS najnovije smene deo su prakse započete
u opštinama Novi Beograd i.
Savski venac i nastavljene raz-
rešenjem potpredsednika i se- | kretara Skupštine grada Beo-
grada.
NARODNA DEMOKRATSKA PARTIJA
Ubedljiva pobeda u Pirotu
jedno odborničko mesto u op-
glasova.
Postojeći propisi o bezbednosti saobraćaja su zastareli ı prevaziđeni, Što,
| umnogome, otežava njiho-
vu primenu. Ovo neposredno utiče na stanje bezbednosti saobraćaja i na mogućnost njenog unapređenja. Ustavni okviri su se bitno
Gubici
U Srbiji i Crnoj Gori je godišnji gubitak u saobraćajnim nezgodama oko 200 miliona evra, ili oko 200 evra po osobi. Ulaganjem samo jednog procenta od gubitaka u saobraćajnim nezgodama u bezbednost u saobraćaju, mogla bi se obezbediti ušteda od skoro 30 odsto.
|. menjali u proteklom perio. du iz jedne u drugu krajnost . i to od podeljenih nadležno| sti između savezne države i · republike (Ustav SFRJ), | preko koncentarcije većine | nadležnosti na nivou save| zne države (Ustav SRJ), pa | do koncentracije svih ovla| šćenja na nivou republika – |. članica. Ovakve prilike su | omele sve napore da se una. predi normativno uređenje | bezbednosti saobraćaja.
Cilj Patriotske stranke dija-
| spore je da izađe na izbore. | Osnovana je (2000. godine) | zato što nijedna vlast od Dru| gog svetskog rata nije poka| zala nameru da uvaži dijaspo-
| ru u smislu korišćenja cko-
| nomskih, kulturnih ı drugih
| prava. Kongres srpskog uje-
Na ponovljenim lokalnim iz- | borima, održanim u petak, za | | organizacija, te ni ne može da štini Pirot, kandidat Narodne | demokratske stranke Ljubiša | Đorđević ubedljivo je pobedio | sa više od 40 odsto osvojenih |
na ovim izborima je neslavan | rezultat predstavnika DOS-a iz |
redova SDP-a, koji nije osvojio ni jedan Jedini glas, navodi se u saopštenju NDS.
dinjenja u Americi, deklariše se kao nevladina ı nepolitička
učestvuje na izborima. Međutim, mi mislimo da Jedini način da se pokrene pitanje dijaspore jeste upravo ulazak
Va. ___| u političke forume gde se doNajneprijatnije iznenađenje |
nose političke odluke. Zato je cilj Patriotske stranke dijaspore izlazak na predstojeće
| izbore, kako bismo došli do
Parlamenta bilo samostalno
| bilo u koaliciji - najavljuje za
KAKO POVEĆATI BEZBEDNOST U SAOBRAĆAJU
Ministarstvo saobraćaja i
telekomunikacija Republike.
Srbije je pokrenulo proces pripreme predloga novog Zakona o bezbednosti saobraćaja. U tom cilju je for-
mirano pet radnih grupa koje su započele rad.
Na prvom stručnom skupu koji je obuhvatao temu – "Propisi u bezbednosti saobraćaja -– postojeće stanje 1 problemi primene", jedan od predloga je da, pri donošenju novog Zakona, treba koristiti evropska rešenja.
"Novu Borbu" mr Branko Opačić, potpredsednik PSD.
"Nova Borba": Koliko članova ima Patriotska stranka dijaspore?
Branko Opačić: Više od 5.000 članova, s tim što sva– kodnevno dobijamo- pristupnice, a učlanjenje se vrši ı putem Interneta. Pri tom imamo i veliki broj simpatizera. Najviše odbora imamo u Evropi (Švajcarskoj, Francuskoj, Nemačkoj, Španiji, Italiji, Holandiji), ali i u Kuvajtu,
Jordanu, Rusiji, Kanadi, Australiji. : N. B: Ako u rasejanju,
kao što pominjete u Programu stranke, ima četiri miliona naših ljudi, koliko bi oni kapitala mogli da ulože u maficu?
B. O: Dijaspora mesečno
početak - alkohol brave ·
| Mladi vozači, a posebno muškarci do 24 todine starosti imaju najviši rizik učešća u najtežim saobraćajnim nezgodama. Oštrije | sankcije za vozače početnike. Evropska rešenja za novi zakon
Naime. da bi se obezbedio efikasan i trajan pozitivan uficaj na bezbednost saobraćaja, trebalo bi posebnu pažnju posvetiti regulisanju ključnih oblasti kao što su:
vožnja pod dejstvom alkohola, vožnja velikim brzinama, upotreba sigurnosnih pojaseva, unapređivanje ponašanja mladih vozača radi smanjivanja rizika njihovog učešća u saobraćaju i suzbijanje nepoštovanja svetlosnih signala na semaforu. Na skupu je iznet podatak
da mladi vozači, a posebno ; muškarci do 24 godine starosti imaju najviši rizik učešća u saobraćajnim nezgo- · dama, a nezgode u kojima učestvuju su najfeže. Ovaj podatak navodi da bi se, u cilju unapređenja ponašanja novih, a poseb- , no mladih vozača, u Za- ~. konu trebalo da predvi- · de oštrije sankcije za vozače početnike, kori- · šćenje novih tehnologi- | ja u vozilima kojima upravljaju vozači – početnici (na primer, limiteri brzine, alkohol brave koje uslovljavaju uključivanje motora i sl), zatim stepenovanje . vozačkih dozvola i uvođenje ograničenja za vozače – početnike kao što su zabrana vožnje u __| noćnim satima, obave-
i zno prisustvo iskusnog
vozača ı sl. .
Posle održanog prvog, naučno-stručnog skupa, napravljen je plan za slede- – će skupove koji će bezbednost saobraćaja na putevi- · ma "posmatrati" kroz za- · konodavstva evropskih ze- · malja.
575
D. Bokan ı
MR BRANKO OPAČIĆ, POTPREDSEDNIK PATRIOTSKE STRANKE DIJASPORE;
Srbi kao poslednji Kurdi
daje rođacima i prijateljima od 70 do 100 miliona dolara. Prema našim podacima, dijaspora ima i do 100 milijardi dolara. S druge strane, naši ljudi, koji u rasejanju rade kao ekonomski stručnjaci, tvrde da milion njih raspolaže sredstvima. od približno 50.000 evra, koje bi mogli da ulože u maticu u slučaju političke i ekonomske stabilnosti. Nažalost, još uvek postoji utisak da ovdašnja politička elita nije spremna da prihvati ekonomsku logiku dijaspore, jer bi to ugrozilo njihovu egzistenciju. N. B: Da li sarađujete sa novoosnovanom Agencijom za odnose sa dijasporom?
B. O: Ceo svet smatra da smo zadnja zemlja, koja ima bogatu a neiskorišćenu dijasporu. Zato je neophodno Ministarstvo koje bi artikulisalo odnose matice i dijapore. Ne može nekoliko državnih či-
novnika da opsluži četiri miliona ljudi. Agencija nas asocira na agenciju za izgubljenes i nađene stvari, a tako će i biti ukoliko se ovako nastavi.
N. B: Država trenufnob stavlja akcenat na individu--: alna ulaganja naših ljudi u: rasejanju.
B. O: Ljudi koji su se uu inostranstvu ekstremno obogatili, trenutno ovde zadovol-.! javaju svoju potrebu za sti--i canjem profita.. Oni su toliko» moćni i ekonomski jaki das! država ne može da ih blokira. Za njih pravo glasanja nije oG presudne važnosti, Već eko-o nomska dobit. Nasuprot to-c me, svim ljudima u rasejanju:| valja omogućiti da ulažu U otadžbinu. Mi smo, valjda je:5 dini "Kurdi", koji nemaju po:0 litička prava ni u jednoj zemri lji, a porez plaćaju u dve.
Jasna Vujadinovivi
[5