Borba, 23. 12. 2006., S. 9
| subota,- nedelja, 23 - 24. decembar 2006.
_ ar
|
| |
|
| )
||
h)
)
vikend
BORBA 9
Ove godine je više od 14 miliona putnika putovalo vozovima “Žecleznice Srbije”, što je za oko + odsto više ncgo lane, a ostvareni prihod u putničkom saobraćaju je 1,0 milijardi dinara, rekao je generalni direktor OVOĐS javnog preduzeća Milanko Šarančić. On je na nOVOgodišnjoj konferenciji za novinare istakao i da su „Železnice Srbije“ u 2006. godini prevezle oko 13,9 miliona tona robe, što je _preko 10 odsto više nego lane i za oko + odsto iznad plana. Od prevoza robe srpske železnice ostvarile su prihod od oko devet milijardi dinara, što je povećanje za 29 odsto u odnosu na prošlu godinu i oko 18 odsto iznad plana. Šarančić jc najavio za 2007. godinu povećanje obima robnog prevoza u tonama
za oko 6 odsto, a u netotonskim kilometrima
za preko 7 odsto, što će rezultirati povećanjem prihoda za 10 odsto.
U ukupnom robnom saobraćaju „Železnice Srbije“, međunarodni saobraćaj učestvuje čak
Nije prošlo ni mesec dana od prve knjige O Era-
šonu a evo već i druge. Izdavač (“Čarobna knji87), dabome, žuri zbog, novogodišnjih poklona “4 decu. Samo, zašto i bajke o Eragonu toliko čilaju i stariji kao što to beše i sa “Gospodarem prMenova” i sa tomovima o Hari Poteru?!
sa 85 odsto, a samo od tranzita u ovoj godini zarađeno je oko 45 miliona evra, objasnio je Šarančić . Po njegovim rečima u narednom periodu u robnom saobraćaju prioritet će biti zadovoljavanje potreba tradicio-
SVAKA NOVA KNJIGA AKADEMIKA MILORADA PAVIĆA, NAJPREVOŽENIJEG SAVREMENOG SRPSKOG PISCA JE PRVORAZREDNI KULTURNI DOGAđAJ I ZATO JE NA PROMOCIJI NOVOG ROMANA “DRUGO TELO” KNJIŽARA “DERETA” BILA PUNA UPRKOS LOŠEM VREMENU.
Pored autora, koji jc svoj descti roman označio kao ljubavni i kao delo u kome sc postavlja pitanje da li ćemo postojati i posle smrti, o knjizi su BgOVOrili književni kritičari Vasa Pavković i Petar Arbutina.
Posto je roman premijerno objavljen u Rusiji, a
· posle srpskog, izdanja sic-
de na osam drugih svčetskih jezika, citirane su nckc ruske kritike u kojima sc Pavićevo dclo naziva slavenskim | pandamom “Da Vinčijcevom kodu” i knjigom koja pokazuje da Pavić uvek iznova umc da izncnadi i budc nov i originalan. Pavković je ocenio da sc radi o jednom od naj-
nalnih korisnika usluga železnice, kao što su na primer..BPS. .US-STEBL, šećerane, cementare, rudnici uglja, kamcenolomi i drugi.
“Železnice Srbije“ danas imaju u saobraćaju svega 3.800 teretnih va-
Zeleznice voze milionc
gona. Imajući u vidu potrebe domaće privrede i zahteve Za preVOZOm FObe iz inostranstva, srpskim železnicama nedostaje još oko četiri hiljade teretnih kola. Zbog toga su preduzeti koraci da sc ovaj nedostatak što pre ublaži i prcevaziđe. Tako je već raspisan tender za zakup 400 teretnih kola, a zahvaljujući odobrenom kreditu Hvropske banke za obnovu i raZvoj „Železnice Srbije“ će polovinom 2007. godine nabaviti još 1100 teretnih vagona, čime ćc sc situacija znatno popraviti ı narasla potreba za prevozom robe bolje zadovoljavati, istakao je Šarančić. On je podsetio da je Ranžirna stanica u Makišu ove godine postala najveći sabirni centar tcretnih kola u regionu, u kojem sc prerađuju kompletni vozovi. vcli-
lepših romana koji jc i vcoma vešto pisan što ga čini prijemčivim i za širu čitalačku publiku, iako jc autor OStao vcran clcmentima fantastičnog, koji su uvck prisutni u njcpovoj prozi.
On sc ne slaže sa ruskim kritičarem koji jc povukao paralclu izmcđu Pavića i Dena Brauna,
jer se sličnosti mogu naći samo u temi a nikako u načinu na koji su pisani. Pavić se, poput Brauna, bavi nckim hrišćanskim dilemama, ali kod njcga sc postavlja pitanjc dugo tela Hristovog i pitanju da li to stanje možc da dosegne i čovck kroz reinkarnacije.
On je prepoznao da
kih korisnika prevoza iz pravca ranžirnih stanica Filah, Ljubljana Zalog, Šopron i Šturovo, a koji se nakon ranžiranja u našem glavnom gradu upućuju u Bugarsku, Tursku, Makedoniju i Grčku.
Na pitanje “Borbe” o daljim planovima muzejsko-turističkog programa Železnice Srbije Milenko Šarančić je rekao da “Romantika”, “Šarganska osmica” i “Plavi voz” uživaju izuzetnu popularnost mceđu turistima i da će ovi programi doprineti daljem povećavanju prihoda od turizma u Srbiji i naveo da će železnica otvoriti muzej u Šarganu, gde. će posetioci moći da na zanimljiv način saznaju SVC O iStOrijatu razvoja železnice u Srbiji. i Lj. Mihajlov
roman ima prstcnastu strukturu što podstiče čitaoca da ga iznova čita da bi u potpunosti razumeo priču koja sc odvija kroz četiri veka. Priča započinje u našem vremcnu, odlazi natrag u vrcmc Gavrila Stefanovića Venclovića i Zaharija Orfelina da bi se na kraju vratila u sadašnjost.
Put kroz vreme prati i fizičko putovanje junaka od izletišta Babe na Kosmaju do Venecije, Scnt Andrcje i natrag.
“Ovo je pravi evropski roman zasnovan na našoj
i cvropskoj književnoj,
tradiciji i baštini”, zaključio je Pavković.
Za Arbutinu ovo jestc ciklična priča, ali je u biti i religiozna jer pokušava da protumači ncka mutna mesta u Bibliji iz ugla. modernog čoveka 21. veka. On'je rekao da je Ovo “mcrafizički trilcr” koji nudi novo Ččitanje Biblije ali, dok jc Braun površan, Pavić jc slojcvit.
i
ONI DOLAZE Wigan gi
Kališ, bre, megdan!
Bojan Velovan, student Fakulteta dramskih umetnosti, katedra za kameru
BOJAN LJUBENOVIĆ
Beograd, live
Čim vam sin postanc punoletan, kupite mu pištolj. Ne dozvolite da vam se dete stidi
u društvu!
(9 4A2.9M VON ATA Md a ra Mi u ayor
(CAT, O
Pum žaba #.
al
"PRO. LUJ