Službeni vojni list, 17. 04. 1920., S. 12

481

1920

48

У ИМЕ Његовога Величанства ПЕТРА I ПО МИЛОСТИ БОЖЈОЈ И ВОЉИ НАРОДНОЈ Краља Срба, Хрвата и Словенаца ми АЛЕКСАНДАР НАСЛЕДНИК ПРЕСТОЛА На предлог Нашег Министра Војног и Морнарице, по саслушању Нашега Министарскога Савета а на основи чл. 50, Устава — решили смо и решавамо: Да^се опросте и предаду забораву сва нерасправљена дела предвиђена у војно-казненом законику, а извршена од стране официра, војних чиновника и војних свештеника цеЛокупне

Наше војске у времену од 12. јула 1914. године па до данас, изузимајући сва дела из користо. љубља учињена; дела предвиђена у глави 5. и у§ 43, II ставу § 62. и § 70. војно-казненог за коника, као и с.ва дела из I ст. § 62. војно казненог законика оних који су се предали не пријатељу или су прешли у страну земљу. Наш Министар Војни и Морнарице нека изврши овај указ. СОБр. 9938. 5. априла 1920. Београд.

АЛЕКСАНДАР с. р

Министар Вој ни и Морнарице, Ђенерал, Бранко Јовановић, с. р.

ПР0П2СЕ, ЕАРЕ1Ш И ОБЈАШЊЕЊА.

МИНИСТАРСТВО ВОЈНО иМОРНАРИЦЕ Иов. ЕОБр. 8106. НАРЕЂЕЊЕ. Посведневно ми се упућују представке појединих Команада, да се дозначени Војни бруто неуредно или до крајности споро дотурује, услед чега им се поверено људство и стока доводе у тежак а често и безизлазан положај. Из прикупљених података од војних и цивилних жељезничких инстанција дошао сам до закључка, да поглавити узрок овим појавама — поред слабог ефектива у возном парку према садашњој великој развијености у жељезничком промету у опште, — лежи нарочито у томе, шго се по приспећу вагона натоварених Војним брутом нс предузимају живо-мере за њихов истовар, него се ти послови развлаче по читаве дане и недеље. Овим се парализује и иначе слаба моћ жељезничких транспортних ефектива, и онда није никакво чуДо, што дирекције Државних и Обласних жељезница нису устању, и поред најбоље воље, и најпракилније схваћене потребе да се извесан војни материјал без одлагања и што брже пренесе са једног места на друго, — да тај посао обаве ни приближно Онако како то војне власти захтевају.

Наређујем: 1. — Да све Команде и Установе предузму најенергичније кораке у циљу брзог утовара, претовара и истовара одре-ђеног Војног брута с тим, да се ти послови имају да обаве у року од 24 сахата, односно 12 радних сахата рачунајући од момента кад вагони на рампу буду изведени. 2. — Да све старешине којима се ови послови ставе у дужносг настану, да се исти обаве у напред одрећеном року без обзира на доба дана и атмосферске прилике. 3. — Да се одре г ђеним лицима која руководе овим радњама, осигура благовремена и довољна радна снага из најближих јединица, без обзира на све друге њихове радове и дужности, а за све време док се посао не заврши. 4. — Да надлежни Команданти предузимају најстрожије законске мере према оним одговорним лицима, код којих се утврди да је закашњење на овим радовима, резултат недовољне активности! и предз ? зимљивости.

29. марта 1920. Београд.

Министар Војни и Морнарице, Ђенерал, Бранко Јовановић, с. р.