20. oktobar
Зи
| Н
П" “—--“-— и -—-"--"-5 и“.
пЕ Е
= Какав то проблем решаваш, чика Мико
— Мучим се да израчунам како је цена кекса дошла до
116 динара.
Велики број улица у Београду уређен је и калармисан
и: дата у лан Београд је све уређенији. Нестау тратови рата. бомбардовања. Зидају се нове куће, оправљају старе. Оправљају се. поглочавају и асфалтирају читаве улице. Почетком ове гогине приступило се зелизим радовима на оправљању и уређењу улица. По инзестицизном плану за озу тодину на опразљању, калдрмисању, поплочавању и асфалтирању улица утрошиће се 139 милиона динара. Из буџета Гра ђевинског одељењо | Извршног одбора града Београда потрошиће се сума од 23 милиона ди нара. Од те суме већ је утрошен вепини део, јер отравка упица исјима данас саобраћају
тролејбуси није била предвиђена у инвестиционом – плану. Тако су из буџета Грађевинског одељења оправљене и уређене улича Маршста Толбухина. Са. ве Новачевића, Жичка, 14 дедембра (Приштинска) и Војислава Илића: Тим улицама данас сас:браћа трстејбус и оне су поплочане ситном коцком.
Радове на оправци, налдрмисању и асфачтирању улица изводи Грађевинско предузеће »Пут«. По инвестиционом плазу извршен је до данас низ радова, У многим улицама морала се вагити стара калдрма и стављати на целој цушини нова. У улици Кнеза Милоша скинута је стара камена коцна и на делу од »Лондона« до Анадемие већ је стављена нова, а даље ће се асфалтирати. На једнсм делу улице Генерсла Шданова постављена је ситна коџка, на другом се још ради Неке упице су већ потпуно Уређене дон се на некима још изводе радови. Тако је Синђепићева улица потпуно напдрмисана. У Професорсној и:лонији
капдрмиссне су улице Браће Грим и Нови булевар, а на Се. верном булевару улице Љубице Марковић и Панте Срећковића и цела Пунавска улица. Тано. ђе је потпуно уређено и поплочена ситном коцком Сарсћевска упица, затим Хајдук Бељксв венац, Јунни булевар и Господа ра Вучића улиша.
Сем потпунот калдрмисања врше се у многим деловима Бео града оправке и нрпљења улица. Попревља се асфалт на ули. цама где је он испуцао, поправ њају се рупе и делови сштеће. не калпрме. Данас се у Београ цу тако оправља око двадесет улина По многим улицама 06нављају се асфалтни и бетонсни трстоари. Сала се баш изводе радови у Белнашској и Ломиној улици.
Ове године ће се уредити Бупевар Маршала Тита и улица Љутице Богдана. Десетак улица ће се само дотерати са пра.
А
о ПРИМИО
њ-.
Зато купите и Ви
срећу Државне класна лутрије продавници срећанка РВИ
АиЛАНа ЛАВРИЋА
Београд, Нушићеба (Пашићеба) 20
мекс макадамом, тојест превући ће се танхим слсјем асфалта преко иситњеног шљунка. Улице по периферији још нису узете у рад, сали ће се до краја ове године приступити и њихо. вом каппрмисању.
До краја ове гопине извршиће се још низ радова. Највећи дез улиџа Београда биће потпуно уређен, капгрмисан и асфаптироан и Београд ће већ ове године имати потпуно уређене ули. це.
Јошто у Београку
нису још уведене прелазне трамвајске и тролејбуске карте
О вих дана добио је Београд још једну _ нову тролејбуску линију, Тај напор нашег Београлског електрично“ саобраћајног предузећа да се омогући што лакши и бржи довоз радног света у центар града за велику је похвалу. Добијањем нове тролејбуске линије Црвени крст— Славија учињена је огромна помоћ онима који стазују у том крају, јер на Црвеном крсту и околини није било ниједне згодне везе с до трамзаја број шест или тролејбуса Славија— Калемегдан, Али и овде има једна зелика сметња. Карта за вожњу од Црвеног крста до Славије стаје 2 динара, и путници прелазећи у други тролејбус плаћају опет 2 динара (јер већина поо. дужава пут самог цезтра., Теразије—позориште па чак ин до Калемегдана). Тако исто и при повратку. То је заиста ве лики свакодневни издатак за службеника,
Зашто се не би и код насу Београду увеле прелазне карте, кад оне постоје у свим рећим градовима наше земље. На пример у Загребу се иде око 10 километара за три динара (од Черпомерца до Дубраве), док скоро све остале прелазна карте стају свега два динара. За нашу линију не мора та прелазна карта да стаје само два динра: нека буде тги ли нара за сне који прелазе а лва за оне којима је то послелња станица: То би била пристуачла цена свима натим грађатима а уједно верујем да би то могло одговарати ни БЕЛСАПУ,
сти је случај н са трамвајем број; три. Ако се човек Нопне на трамвај број шест код Старог ђерма и иде до угла Правног факултета и ТУ седне на тројку мора да плати поново два линара, на првој станици на Славији, плаћа се _поновомиу истом трамвају још два динара. Тако се за једну исту вожњу од све. га неколико станица мора пла тити шест линара, јер са које било стране ла се иле трамвајем бпој три — од Топчидера или Н. гробља — плаћа се ло Славије лва динара и одмах затим поново два.
Читала сам већ раније у неком броју .20 октобра“ умесну критику неког друга зашто још у Београду нису уведене прелазне карте па с обзиром да још вишта по томе није у чињево и да је то стварна и велика потреба, молим вас да поново покренете пеп питање.
Нада ПЕТРОВИЋ М Горког 27
а одмах“
ЈУ] га је често указивано на то
„“ како треба да се службеници опходе у вршењу служба, ипак се нађе по неко који се неодговорно односи и према грађанима и према народној имовини која му је поверена на руковање. Наводим два случаја.
У недељу, 21 септембра, путовад сам локапним возом број 314
у Пећане. Воз је на време пол
шао са београдске станице, зли кад је прошао станицу Сењак, магло са зауставио. Путници су били узнемирени верујући да се нешто догодило када се воз збдуг ставља на отвореној прузи. Међутим, показало се да је кондук> тер, који се налазио у последњем вагону, нбишао на _ путника без карте. Између њих дошло је до објашњења и кондуктер је, увређен неком примедбом путника, зауставио воз и овога избацио из вагона гозорећи: „Е баш нећу да га возим ни корак даље". После неколико минута воз је наставио пут.
Судећи по његовим годинама
“
старости, могло се закључити да је у питању стари кондуктер, х52ме морају бити добро познгти саобраћајни прописи. Па ипак је; уместо да путника преда спроводнику воза _ или саосраћајном чиновнику на следећој — сталици, на отвореној прузи заугтлваи" воз и на тај начин омео редован сао„боаћај и проузроковао троп'кове око заустављања и пуштања у псгон локомотиве.
а
—
Други случај догодио се 19 сеп-
тембра усред Београда. Шофер државног камиона С — | 3550 возио је кола од Цветкове механе
жххж
. ' а (утолеу
Неодговорност према служби и народној ИМОВИНИ
до зграде НО Петог рејона без и једне гуме на задњем _ десном точку. Камион је накривљен на десну страну, уз велику лупу на бандажу јурио Булеваром Црвеане армије тако да се добијго утисак да улицом иде тенк. Са.
жЖ ~
Сметлиште пред прозорима „Мажестика
ма већ вишв од годину дана
како је зграда у Космајској улици број 3, која је била склона паду, срушена. И за све то време шут и земља стоје разбацани до средине улице. На тај шут редовно се баца друго ђубре и тако је коров достигао висину човека. Смрад са тога сметлишта кужи ваздух у улици, а поред тога прозори репрезентативног хотела „Мажестик", где навише отседају посетиоци из иностран~
"Да ли је ово начин снабдевања радника»
њу недељу, 21 прошлог месеца,
свратио сам у – Млекару Градског _ млекарства на Чубури да купим четврт килограма сира „Зденка“, _ Пословођа _ млекара Антон Маслић рекао ми је да може да ми изда само читаво пакло које је тешко један килограм и које кошта 106 динара. Узалуд сам говорио да чемам код себе 106 динара и да ми не треба цео килограм; _ сир нисам добио. Тако сам, журећи на рад на рашчи“ шћавање рушевина у улици Бо= жидара Аџије, морао да се задо-
#> #57) > ђ
л
зољим са мало сувог хлеба и парадајза. Не знам зашто се тај сир не би могао размеравати на _полаи четврт килограма, ми да се самим тим услужи већи број потроша. ча. Има много самаца који се «ра не у мензи и сир би им добро дошао за доручак, ако би могли да га купа у мањој — количини. Најзад, не може се само за један потрошни артикал одједном издавати по 106 динара. Зато се, моа-
жда, и дешава да бифеџије долазе до сира и других намирница и да их ми самци морамо од њих прекупљивати.
Уколико Градско млекарствз не би могло само да поведе рачуна о оваквим и сличним _ појазама, требало би да се тиме забазе и
органи народних власти. Драгојло МИЛОШЕВИЋ Ул. Чернишевског 8
ж хХ
Неуређена железничка станица „Бежанија
Између железничке станице Земун и Земун Нови Град налази се станица . „Бежанија“, На том месту већ двадесет годита с разлог стају готово сви путнички и локални возови, јер се на том месту пење и силази велики број радника, који ради у оближњим фабрикама,
Међутим, иако се та станица тако користи, иако је ко“ ристе радни људи, који због
жх
За 400 добровољних ралника за Аутостраду није омогућен превоз
И: иницијативу Наредног фронта Првог рејона изишло је 22 прошлог месеца око 400 грађана на железничку станицу, одакле је требало да крену на добровољни рад на Аутостраду, Пошто у заказано време композиција зоза није била поставље. на, руководилац радова Фронта Првог рејона обратио се дежурном саобраћајном чиновнику. Био је изненађен када је сазнао да воз нија постављен зато, што одговорно саобраћајно _руководство није било о томе обзвештено од предузећа „Пут“ које обавља радове на једном _ делу Аутостраде. Да би грађани могли да дају свој допринос у добровољном _ раду, _ руководилац радова предложио је да се кре-
ж
Шеталиште или стејалиште2
ЈЕ еограђани су се заиста обрадс-
вали проширењу _ тротовра на Теразијама и њиховом новом уређењу, које је омогућило великом броју запосленог сввта па увече изгђе у центар града м да се шета, уживајући у велеград. ском изгледу наше главне врте. рије.
Међутим, увече је немогуће ше. тати Теразијама, а на појединим местима тротозр је потпуно непроходам захваљујући снима који су од шеталишта начинили стајалиште. Поготову је тешко пробити се на простору од хотела „Бал. кан“ до Чехословачке књижаре, где беспослени поседну свако сло. бодно масто.
Требало би наћи начина да се сви тротозри Теразија – ослободе за кретање у вечерњим часовима, јер треба имати обзира и према онима који у то враме пролазе послом.
Марица ЗДРАВКОВИЋ Гундулићев Венац 66
не на рад у Нови Београд. Гра« Њани су то прихватили м радили, зли треба спречити овакве појаве у будућности; утолико пре што
овај случај није усамљен. Јаков КАБИЉО
ж
Беспосличари ускоаћују одмор радним људима
ви :рађани који станују
у горфем делу улице Болеслава Бјерута, У околини уЛстоск-бапа, ноћу немају ми“ ра и принуђени су да слушају вику и песму оних који излазе, весели, из звог локала за 38-
баву. Највећа ларма је од једног да три часа изјутра, кад је човеку који ради најпотгеб,. нији сав.
Б. П.
закашњења возова често ду го чекају, ништа није предузето да се она доведе у рел, то јест да се омогући пристојан прилаз и да се начини чекаоница. Ко није чекао на овој станици на киши, кошави и снегу, тај не може ни ла замисли како је тешко олржати се на расквашеној и клизаво! и“ ловачи и са таквога терена се попети у воз.
Дешава се ла, кад воз су више закасни, људи провале У уску и малу чувареву кућу, која је уједно и стан и није у стању да прими ни четвртину ових који чекају.
Најхитније је потребно предузети мере да се ова станица урели: да се начини пристојна чекаовица. клозет и пумпа за воду. Јер заиста није празо да толики рални људи, чекајући на воз. зебу. разбољевају се и изостају са посла.
Марко КОВАЧ Земун, Пантелићева 1
свим је логично да се том прие ликом морао оштетити банда, г сазакако су и остали делови кола претрпели квар услед меравно, мерна равнотеже приликом ве
жње, Драгић В. ВЕСКОВИЋ
ства, гледају на то чудо од нечи, стоће.
Власник зграде је више пута опомињан и од фронтовских бре
ганизаџија и од народних власти, али ни до данас није очистио свој плац. У интересу здравља грађана суседних зграда м угледа нашег главног града, потребно би било да се сопственик присили да овај
плац очисти и огради. В. Космајска 18
ж
Степеништа морају бити осветљена
рев неки дан имао сам да Ф
бавим неки посао у Грача. ничкој улици број 7. Било је оке 17 часова а у овој кући је била тако мрачно да сам једва успео да се снађем им дођем до трећег спрата. Када сам запитао једног од станара зашто је степеништа неосветљено и од када нема светла, одговорио ми је да сви не сећа кад га је било.
Свима нам је познато да сијалица нема у изобиљу, али верујемо да би Управа станова у ПР, вом рејону могла да додели бар једну сијалицу за први спрат ове зграде и да тиме онемогући бар крађе које су се већ услед пот-
пуног мрзка догађале. _ Штедња је врлина, али не овде где !е У питању имовина грађана и без“ бедност њихових станова.
Жарко БАЈИН
жх |
Стенице у трамвају
Сј дана ушла сам у трам-
вајска кола број 22 на лини“ ји „двојке“. Изненадило ме кад сам видела да су, мако је трамвај био препун, сва седишта била празна. Кад сам упитала за узрок, сазнала сам да се у пукотинама
У МЛЕКАРИ
= Што не дајете више Млека7 = Не може. Од чега би јогурт правили!
свих седишта налази безброј стеница. У први мах нисам поверо“
вала, али довољно је било А9 | загледам. Стенице су висиле У гроздовима _ између дашчица 7е
седиштима,
На протесте путника, кондуктер је одговорио да је то стављено до знања Дирекцији, Не знам ко је уствари надлежан да очисти Ф" 23! трамвај, али би службеници Београдског електричног саобрае Кајног предузећа морали д8 св ангажују и да енергично траже 24
се кола очисте, з не да путници клотћ
им 10
поред тога што плаћају
морају још да понесу кућ
чеку стеницу. | Мелачаја СИНГЕВ
Ветска 11.