Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

476

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

ципи на којима се заснивају и којима су инспирисани наш друштвени и правки поредак, опредељују положај и улогу друштвених организација, што нарочито важи, и што баш у овом случају треба истаћи, за организацију Народног фронт;., односно Социјалистички савез радног народа, као слободну политичку организацију радног народа. По њима, у овом случају, тај je положај карактерисан као потпуно Слободан и ван сваке сфере јавноправних функција државе и гьених органа. Отуда њихове акције и појединачне радње њихових функционера не само да не могу, него и не смеју имати никаквог обележја јавне власти, обележја јавноправности, јер би у противном то било неотклоњиво противречно са слободом љихова постојања и политичког деловања као њиховог основног и јединог циља. Имајући ово у виду, са сигурношћу се може рећи да чл, 99 Кривичног законика у наведеним одредбама, кад помиње друштвене организације није могао мислити на Народни фронт, те je и на тај начин искључена могућност да би се претседник и секретар дотичне организације Народног фронта, или било које друге, могли и у кривичноправном» смислу сматрати као службена лица. Према томе, секретар и претседник односне фронтовске организације не испуњавају један од прописаних услова који се законом траже у кривичноправном смислу за статус службеног лица. Доследыо томе, ни њихове радње не могу имати никакав службени или јавноправни карактер ни у кривичноправном смислу, без обзира на форму и начин на који су извршене a такође ни ону заштиту, коју закон даје јавним исправама и другим исправама изједначеним са овим које су наведене у чл. 306, ст. 3, Кривичног законика.

Др. Саво С. Стругар