Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

190

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

жавао 75Д°/6 свих тужби у иореским стварима, а Врховни суд Македоније чак 77,8%. Очихо да je највише слабости било у раду пореских органа. Узрок; порески прописи полазили су од стварног прихода као базе за опорезивање. Међутим, за спровођење таквог опорезивања тражио се далеко бројнији и квалификованији апарат и много бољи морал пореских обвезника. Нажалост, недостајало je и једно и друго. Многи порески обвезници користили су такву сихуацију и скруполозна борба за законитост кроз управни спор њима je шила на руку. Да наведемо још податке о томе како су у управном спору прошли акти органа појединих друштвено-политичких заједница и др. органа. Ево табеле:

Као што се види из ове табеле, више од половине свих спорова који су пресуВени у 1968. год. односе се на облает социјалног осигурања, (22.572 спора). Затим долазе акти републичких органа (12,176), па акти општинckiîx органа (4.562), затим акти осталих органа (1.303) и најзад акти органа федерације (846). Највећи je, пак, проценат уважених тужби у стварима социјалног осигурања, затим против акта општинских органа, републичких органа, па осталих органа, a најмањи je проценат уважених тужби против аката федерације. Обо je свакако и одраз кадровике структуре односних органа. Све ово указује на потребу анализирања те структуре и предузимања мера у ииљу побољшања исте, а све то у циљу да би грађани, радне и друге организације боље остваривали права која им по закону припадају, односно да би се у пуној мери ост варила законитост у раду свих тих органа, што треба да буде заједпички циљ како органа који решавају у управном поступку тако и судова који су позвани да решавајући управне. спорове контролшпу законитост управних аката.

Тихомир Јанић

укутшо оспорених поништених ап с. број апс. број % општине 4.562 1234 27 републике 12.176 3.062 .25,1 федерације 846 163 19,3 завода за соц. осигурање 22.572 6.848 30,3 осталих органа 1.303 304 23,9