Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

828

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

дакле, неограничена. Ми данас не можемо знати коју све употребну вредност може добити одређена информација у контесту новог проблема чијег постојања нисмо још ни свесни. Информација je ембрион новог сазнања, нова димензија појаве, основица на којој се уздиже разумеванье и развој ефикасности нашег напора. Услед тога, специјализацији радних задатака и функција у самоуправном предузећу, изградњи основних организација удруженог рада гсао структурној децентрализацији одговара реверзибилан процес у сфери информација: и ту можемо поставити правило: уколико je дубља специјализација и диференцијација функција и структура утолико je потребно чврптће информационо језгро помоћу кога се може остварити ефикасна кохезија, координација и јединствено усмеравање. Информадиони систем поста je објективна веза коју откривамо између делова, помоћу које делови постају целина, свесни заједничких задатака, интереса и функција и сопствених организационих улога. Све ово нарочито долази до изражаја код изградње савремене кадровске службе. Уколико не располажемо опширним, систематизованим, тачним, ажурним подацима о кадровима укљученим у процес рада, ако нисмо успели да организујемо службу информација о процесима перманентног образована, ако немамо добре инструменте вредновања рада, ако нисмо мерили и систематизовали податке о потенцијалу којим располажу појединци у односу на лични развој, ако немамо податке о друштвеном образовању кадрова за сопствено предузеће и не врпшмо утицај на њихово прнпремање онда je тешко говорити о модерној кадровској полихици, што наравно води и констатацији да предузеће није организовано на савремен начин. Податке о свим овим проблемтша треба водити јединствено, а приступ и обраду обезбедити у минималном временском интервалу. Изградња информационог подсистема Уопште je прихваћено мшдљеае да ie проучавање информација доспело y фазу~синтезе (®У. Испитују ce дејства постојања савремених инфор-IмациснпsГ~систелlа на~~све основне функције предузећа па и на кадровику. Међутим, по природи активности људи укључених у рад кадровских служби, уска специјализација je тешко могућа. Као код мало ко je функције, у раду кадровских служби откривамо полидисциплинарност њеног характера и орнјентације. Бављење кадровима захтева тимски рад специалиста низа научних подручја. Размотримо ставове и оријентације трупа специјалиста области у односу на информације којима се служимо у изградњи и развоју кадровске функције, службе односно политике. Почшьемо, не случајно са концепцијом проистеклом из операционих истраживања. Уколико се операционим истраживањима дође до модела

(8) О филозофским, ыетодолопшим, семантичним, семгоэтичким и другим проблемима веоыа се много расправља у совјетској литератури. Види у кљизи: А. Д. Урсул: „Информација", ~Наука", Москва, 1971.