Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

58

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

на свим нивоима од општинске, покрајинске, републичке до савезне скупштине. Представљање месних заједница не би требало да се заврши на општини како je то предвиђено у Нацрту. Затим, не знам који су разлози што je Уставни суд Југославије изгубио из своје надлежности заштиту основних слобода и права човека и грађанина. Нисам била сигурна ни да je решење у овој материји које je садржавао Устав од 1963. године било најпогодније, а сада сам још мање сигурна да би било добро решење да се, без обзира на све друге облике и могућности заштите ових слобода и права, ова проблематика изузме из надлежности Уставног суда. Дала бих овде само једну примедбу на систематику Устава. Мислим да би део 111 који носи назив: „Односи у федерацији”, могао да буде саставни део главе II „Основе друштвено-политнчког система”. Федеративнп систем представља интегрални део основа друштвено-политичког система, а с обзиром и на садржину овога дела, мислим да би он могао да се уклони у наведену главу. Разумлшво je да права и дужности и организација федерације буду издвојенн у посебан део. На крају придружила бих се оним захтевима које смо и јуче и данас овде чуди, по којима треба где год je могуће што више уједначити терминологију примењену у Нацрту. Свесна сам да то с обзиром на разне разлоге није свуда могуће. Тако када се ради о области федерализма то није могуће до краја извести, jep се управо овом различитом терминологијом хтело извршихи нијансирање овлашћења, с обзиром на Ъсновна решена по којима више нису позната искључива и остала права федерације, али професори Благојевић и Стјепановић су јуче показали да има доста места где би ово уједначавање терминологије не само требало извршити него би било и неопходно. Непрецизна терминологија, између осталог, може довести до различитих тумачења и неразумевања.