Arhiv za istoriju Srpske pravoslavne karlovačke mitropolije
84 Архив за историју српске православне карловачке митрополије
нису по цјели дан у мјесту код дома, но на пољу дјелајут, да на сваки дан у тој седмици поне трижди по њеколико метании творет и Богу молетсе, и тако сицевим образом седмицу тују проведше, у суботу или у недјељу, јакоже им наредите, ко св. тајнам приступајут.
То све устроити и во обичај у сваком мјесту вовести вам налагаетсја, да сваки не само за сад, но и сваког поста по једну седмицу прежде причастија у церков утром, полуднем и вечером входит, и по истечении к причашченију приступает, а не јегда исповједитсе, абие кромје сваког приуготовленија причаститисја идет.
Вам же под залогом тим да будет, да ашче тое тако отсеље бивати неустроите, ви јако духовниј отец хоћете Богу слово и отвјет дати.
Дано в Карловцје 6. Марта 1762. Смирени Арх. и Митрополит и
обоих ц. к. величеств тајни Совјетник Павел Ненадович с. р.
Митрополит је Ненадовић издао ово наставление јрм. духовнику Михаилу кад је већ почео исповедати. С тога му је и адресовао:
Преподобњејшему Јеромонаху Михаилу протопопијата карловачкаго духовнику ·
Скоро Скоро Скорјејше. Гдје будет.
Свјашченици Протопопијата Карловачкаго истражите где јест и оправите скоро.
Примих 8. Марта у Нови Карловци 1762.
Уз своје поменуте посланице што их је Митрополит Ненадовић редовно разашиљао ускршњега поста, он је и посебно упућивао на парохе своје посланице у погледу духовних отаца.
Тако је н. пр. 1760. упутио ову:
Павел Божиеју Милостију — — — — —
Благоговјејњему протопресвитеру, свјашчеником = о
Јакоже Ми званију Нашему посљедујушче, наступившу сему душеспасителному Рождества Христова посту неоставихом настојание о душах ваших словом и учением повторити и напоменути, јако сие времја дадесја нам нашего сердца оскорбление представити, что мнози от вас за зли свој обичај и о души своеј нерадјение в сие поста свјатаго времја, предуготовљајушчее всјакаго христианина дњу оному великому поклонитисја, вонже Господ Наш Исус Христос человјечество за спасение Наше пријат, к духовним своим отцем на исповјед приходити не токмо љењатсја, но конечно неприходјат, и тако и себе и домашнија своја на велику души и тјела тшчету лишајут свјатих и животворјашчих таин.