Bilten Bitefa

SRVERNJAČKA ŠPANIJA

Skovo sva dela Gvaeta LORCA-e, a na»očžto oma dyomska,„ odraz su Jedne iskohske, akovo plemenske nadavenhosti ŠponJolea koga bih ja nasvao TIbeyvijcem do same sSPŽ7T, !ppave špomske spži”". Cigamsko Špomija, folklomma, nagohska, seljočka,usamljenička čak, swpvostavljena je u ovom delu mogo vazviJenijoj Fomopt. Španija sa svojim poimmjJem časti i Ljubavi Što samo sluši produženju vyste, Španija maslinjakc, matrijavhata, saštitmtka kaste, Šoomija čelične muškosti 1ı oppnesne bonbehosti ženu /"La pruđenera en La mujen!/.

LORCA Je do kraja usavpšio tihu, iayažajnu, svakođnevmu seosku dyram,, vodeći Je u +Tsti mah svome vasvešenju, hJegov poetsk+ duh,mJegova duboko ljudska tnepenenJa,hjegova vrhuhska privrženost Španiji, byveobrazili su tako snažno seosku dyvomu, da je od toga postalo hemoguđe stvoriti bilo hemp.,šta movie 111 značajnije u tom vodu. LORCA

je snagom ı maštovitošću svoga pesničkog Jezika,bo»benog,sočhog + hepohovb1jJ+iV908, možda 1 nemamermo, doneo konačan sud o ovom stavinskom ščpahskom bosoziŠtu.

YERMA, toliko puta proučavama,žalosma je pymtča o heplodnost+i Šenme,:shvađemoj kao sramota. to je pevaMje o Ljubavi Sto postoji Iak!jučiuo makePpinstvua vnadđr, O materincstvu kao. jedinom orlju Zivota Seme T njenom Jedđinom ugleđu... Iz ovoga isbija smaga ove veltke dromske poeme koJa ı damas, vwpbkos svojim nepm.jateljama – a nepriJateljima nazivam pesnike, njegove pseudo—učemrke koji se nadamjuju "flomenkom", zazadpšava svežu ı Jedinstvenu snagu koja zbuhJjuje 1ı ushiđuje svoe.

Medjutim, mi ovom pyTlikom me želimo da govopimo o YEFMA-1 delu već o predstavi u zež+Jı, Viotova Gav:a.Ja.

SaeHa Je Takošena — ovoga puta od platna 111 meke plastične mase – obuhvatajući CO brosto» od kraja posorvnmioce, pa čak ı nekoliko pvvth vedova papteza. Platneho kvilo od tome plastike uvonja p9vi hodu glumaca (sli su bos+) kao da je u pitanju kvevet. Scena je u dubini skozmo oma, Rostimi veoma tomi, a onml koje mose glumice posuti mlečno belim prahom.

Dok glumoez hodaju po vazapetom platnu vode vačvna da se me ozlede o {91ce 11T elos= tične Kkuke koje ga dvše. Kad igraju u svedint pretuPaju se 1 prevmđu po zemlji.

Ma momente ova mlitava povpšina dobija levkast oblih, gotovo gutajući iavodjače, zatom se 1iadiše kao Ššatopsko kpilo. S91 ovi pokreti ma seen, kao kostimL glumaca tsppeskohi belim mpljjama,kao da predstavljaju mpeačne seksualne simbole. S vmvemenma na vzeme, dok žene govore, ,1Ispretuvame su, s glavom na dole, 117. se kređu u vitmu +gye, t+1i pak pevaju + igraju džinovske kastanjete... Za vpeme promene ormilo na saen osvažava se bevahJem piskavih, skoro metalhh glasova...

U toku seene 'Bome»ia" čudesnog hodočašća neplodnih žena,pojoaovljuju se tela hodočas– nika, od kojih su neka gola„okačena na platnu... Divektna,najčešđe slaba,svetlost,

gtvavra oseđamje krajnje tajanms bvemih noći, Itd. ...