Bilten Bitefa
o68ae•“Oo e 60(Oo Oe ea geGo0o0 e. 0 [0 90 9[ (09 0 oee00 (OG os(T oos(oBgoG s og o oh( •.EBwoG SB 00 es ?T o olh ot eo oo ooo oo o o
1 98 STVARANJE SAMOSVOJMOG POZOPIŠTA PAZGOVOP SA POBERTOM SERUMAGOM
Fako su se pitonja gledalaca uolevnom odnosila ma sad»šaj + načim zada Theatza Lim.ted + Robepta Sevvmaca, kao + ma mesto ove DO zortšne trupe u odnosu ha tradiciju Uoomde + ebyopske uticaje, sažamamo odgovove Robevta Sevumage u Jednu Jedđinstvemu In forma– OiJu-: U autehtičnoj tradieiji Ugoandđe postoJe plemenmskt obredi veoma ahnačajni ı a Yažztoj pojedimaca 1 aa dyuštvemu koheziju, vekao Je Robe»t Semmaga, to je, veoeimo,obmed pročišđahja, 11+5 pat, čim obpezitvanJa. U ovim svečanostima (yeč vitual nomemo ne wpotzebljavam, Jen bi to u yesi sa wpotzebom ovog pojma moglo da 1Izazove moge 2abvwne), usima učešđe “Titavo selo, u Jima svaki Člon Dlememske sajednice ima svoju ulogu u sklađu sa WJegovim društvenim statusom. Mopozedo sa ovim ceremohtJoma postoji 1 druga vrsta posovIšta, Uvysta koja poned {ge ~ pesme uključuje 1 rpipovedača,„ to Je Jedno prevashodno zsabavljačko pozsoPpište VebZno za duozr ı višu kicgu. U prošlosti kultumomn života Ugonmdđe odbaorvanmo Je domovođočko pozorište M Ime Eliscbetohskog teatva u has tumačenmog kao definitivna forma, kao usoP. Mo, boped ove VYate posortšta bila Je prisutna + fromcusko salonska homedija, igrana na Bngleskom Jeaiku, mama strana ı po svojoJ soorološkoj uslovnosti 1 po zmooeiJoma koje mud. Domovodačto posomište postojalo de još somo po selima. Ideju 1slP1Jučivo teatvma sa prosaenijumom propovedalı su ı metonavı 1 WčitelJji „ evvopska tradxoeija nastojala Je da bude + našom. Piso. Ugande ıevodjent su na Bnolesko, sa scome se Čuo samo taj Jjesik. Sa druge strone, 1gyc + ples su oveškom vukovodđećih ostajali lišeni svake fabule + svakog dubljeg snače»ja. Oni su sve viže 1 Više gubili svoju Izvomu fuhkaiju + s nčenje, postojalı su delom uvezsemog konvenotonalnog posormišta. Tako su ovi hačini iarošžavanja mavoda Ucomde 130Mbil+ svoju soorjalnu bodlocu 1 postali {isključivo 1. om + zabavom. Theatar Limited ı Ja pokušoavomo, povvo. da se udaljir> od evyopskih usora, + drMgC; od egaotičnosti 1 egsibioetonisma u tumačenju maših obreda. lastoJjimo da wu svojoj tradfe1Ji Izanoedjemo elememte koji su u stanju da fayase 1 ı ie vT_antm odnose u mašoj savpememosti. To je, sa jedne astvome, mavodni bripovedač, 1 sa druge, Tora 1 pesma kao nevasdvoji» deo moše Tskoni. Dakle, me prihvatamo šablone ongoažovanosti M evropskom smislu, veđ sežemo sa onim Što je sa našeg stonovišta naše tradzoetje preonohtno,„ autontično 1 društveno velevantho. Zato, ako ste primetili da se neko od pripadnika mašeo nozoda sinoć smejao, to je sato Što su Ljudi Ugoamde mavikii da u svojoj zemlji ugledđoju kopije posovišta Fozope., dakle, sato što Je tudja tradelja stleojem okolnosti postala našom. Alt, desetak Ugandjama se nije smejalo, ne somo sato Što su Videli, dvuhčije pbožo”btšte od OhHOGG ma koje su havrikli, nego 1 aato Što su WM DYisustVu teatra MODŠto. Da, to je moguće, naš sistem obraszovonja u potpvwnosti je u duhu Fovope, u Ugahđi ss: govor: ma osomaest Jesiha, alt Jedini koji sv razumeju Je fhgleski. Istina HM poslednje vreme vlada je uočila pbavađoksalnmost ove situacije, te su preduzete meze 2G pružanje prostora maotomalmoj kulituy~i. U tom smislu postoji isvestom mapzedak. Naš radio emituje sve Vesti ma 8VUih osomoest Jestka, 1 ma engleskom, tako da ih vasumegu svih deset miliona sžanovnka Uoonde. Što se noše trupe tićD, mi živimo stalmo aajednmo te nema hihokvih problema sa med:0j;isobnim sporasumevanjc. Predstavu, kao Što ste možda primebilt, ovamo na ČetiPT jezika, dok, hop govc»t ma Jeziku onoga čija Je ulos:: tronutno majbitnija u komadu. Budući: da me želimo, koo FMme Sesav da sadpšža/j avoJstven Afptot pyužimo u formt eVPopskog teatva, mi smo potražili glumce sposobne da ızzaso našu autontiČmu kulturu. Guumoe+ vaspttavont ma evropskoj tradiciji nisu bili u stanzu da Je Dpružo. Iogpne ~ telesne kretnje aahtevale su dyvugu vpstu ŽFkole, mf smo je uapostavili+. Mastojitmo da ona vec svemu autentičnom ı da ni Jednog trenutka ne buđe prtautonm element spoljJnog,elemeh”, površnog isvazsa ı tumačendo. Ni plač, ni smeh he smeju bit{ bro+avođ spoljnih sve stava, oni moraju biti stvavmi 1 1%00%{i, satsta doži) ent.
•60•tyBo eb e »6 0 Ot 06 OP:
8
20
Poo?sesp eee e oleoooev es reć 0 oM[Goee(06 (6 #00 JO f( e o f(:BG“|oG seo o 0 0 •G(0o0o o u(eo e ea o0 o. 3 9 :•