Bitef
»Mera za meru«
Velik deo publike još uvek nije prevazišao doba dvorskog pozorišta. Teatar je deo društvenog života, kao i prijem ill čajanka. On je samo povod za izlaz i društvenost. Ono što se čuje sa pozornice biva ili bez ikakve kritičnosti prihvaćeno ili odbačeno. Mnogi gledaoci ne idu u pozorište da bi nešto doživeli, već preterujemo malo da bi stekli materijala za razgovor u pauzi, da bi mogli bit! ravnopravni učesnici u kasnijim razgovorima. Tu su bedu mnoga pozorišta u mcduvremenu preobratila u zlo izmislivsi takozvani teatar šoka, koji postoji samo šoka radi i koji daje povoda za očekuje delikatesu šoka-šoka radi, diskusiju i uzbudenje. Publika a ne iskrenost. na sceni žene bivaju »prevrnute«, taj se događaj »delikatno« nazanči tako, da public! pode voda na usta, jer joj nije ostavljena mogućnost sticanja distance ka radnji.
Martin Sperr