Bitef
(Jean Tardieu) DŽELATOVO ŽRTVOVANJE Obaldia URED ZA OBAVEŠTENJA Žan Tardje (Jean Tardieu) PODZEMNI LJUBAVNICI adaptacija delà Žan Tardje (Jean Tardieu) LOV NA SNARK adaptacija istoimenog delà Luis Kerol (Lewis Carroll)
the pip simmons theatre group
Squeezed reluctantly into the various categories which encompass the 'experimental' theatre; 'underground', 'alternative', 'avant-garde'... we, like all the other inhabitants of these vagueries, are determined to resist categorisation and insist on our individuality. We are part of an unusual direction the theatre has taken, but cannot claim particular credit for any specific innovation; except perhaps that in a 'solemn and dedicated' area of research, we have tended to make people laugh and vomit simultaneously. Historically the group is easier to define, in so far as its origins were shared by a number of groups (the Freehold, the People Show, Portable Theatre, Moving Being, La Mama) ... at the Arts Lab run by Jim Haynes in Drury Lane. We left there in September 1969 when it closed, and found ourselves looking for work wherever we could: in this way we became a touring company and have remained so ever since. Since leaving Drury Lane we have worked more and more on the university circuits in England and more recently our scope has widened into the braver reps, who have invited us to perform mostly as a 'test case’. Encouragingly, our work on the continent is increasing, and we have recently visited Holland, Germany, Denmark and France. Our present repertoire consists of THE PARDONER’S TALE, an adaptation from Chaucer, SUPERMAN, based on the comic strip hero, and DO IT!, a play commissioned by the Traverse Theatre, which is adapted from the book by Jerry Rubin. We have plans for the Autumn to tour these plays in Yugoslavia, Poland, France, Germany, and in the New Year to perform DO IT! in Chicago, its natural and potentially suicidal home. Our next production will be a version of ALICE IN WONDERLAND. We are indebted to the following for their help; Michael Geliot, Jim Haynes, Peter James, Ritsaert ten Cate (of the Mickery Theatre, Amsterdam) and Oval House. The Pip Simmons Theatre Group acknowledges the assistance of the Arts Council of Great Britain in its financial and 'spiritual' guidance. f Previous Productions: THE MASQUE ROUTINE adapted from THE PROTAGONIST by George Kaiser. SAND by Murray Mednik (first European performance) . CONVERSATION-SINFONiETTA by Jean Tardieu. da nam pripada bllo kakvo novaiorutvo, sem mozda da srno u jednoj 'svetoj i posvećenoj’ oblasti istraživanja, pokušali da nateramo ljude da se jednovremeno i smeju i povraéaju. Ovu grupu je lakše istorijski definisati, jer ona deli svoje početke sa izvesnim brojem drugih grupa (Freehold, People Show, Portable Theatre, Moving Being, La Mama] koje su delovale u ’Umetničkoj laboratoriji (Arts Lab] koju je vodio Džim Hajnes (Jim Haynes] u Druri Lejnu, Mi smo odande otišli septembra 1969. godine koda je to pozorište bilo zatvoreno, a onda smo počeli da tražimo posao na sve strane; tako smo i postali putujući ansambl, a to smo ostali i do današnjih dana. Od kada smo otišli iz Druri Lejna sve smo vise i više radili na univerzitetima po Engleskoj, a u poslednje vreme naša aktivnost se prosirila ina odvažnija mesta koja su nas pozivala da nastupamo, uglavnom, kao ’probni slučaj’. Ohrabrujuće je to što se sve vise pojavljujemo i na kontinentu, a nedavno smo gostovali i u Holandiji, Nemačkoj, Danskoj i Francuskoj. Naš sadašnji repertoar se sastoji od ’ispovednikove price’, to je jedna adaptacija Cosera (Chaucer), ’Supermen’, zasnovan na junaku komičnog stripa i ’Uradi to!’, komad koji je naručilo 'Traverse Theatre', što je u stvari adaptacija knjige Džeri Rubina (Jerry Rubin], Planiramo da najesen posetimo Jugoslaviju, Poljsku, Francusku, Nemačku, a da za novu godinu izvedemo ’Uradi to! ’ u Čikagu, što predstavlja prirodan i samoubiiači dom ovog komada. Sledeći komad koji ćemo postaviti biće jedna verzija ’Alise u zemlji čuda’. Za pomoć koja nam je pružena osećamo zahvalnost prema: Michael Geiiot, Jim Haynes, Peter James, Ritsearl ten Cate (Mickery Theatre iz Amsterdams] i pozorištu 'Oval House’. POZORIŠNA GRUPA PIP SIMONS zahvaljuje na pomoći Umetničkom savetu Velike Britanije na njihovoj finansijskoj i ’duhovnoj' pomoći.
prodaje. Samim tim on je neizbežno i stub društva i u svojim super-nastojanjima da ispravi svet nije podložan kompleksnim moralnim dilemama jednog Oresta ill Edipa. U našoj verziji Supermen ostaje jedna Jednostavna liönost, ali on dolazi do svesti o samom sebi kroz san koji ga baca na njegova super-kolena i izlaže mnogobrojnim ponižavanjima, a on, shvatajući svoj položaj u novom svetlu, postaje super-anarhista. Njegov pad (ili uspon) do njegovog položaja istorijski Je povezan za period pedesetih godina kada su od rok-en-rola prskale pantalone na turu i u izvesnom smislu prestavlja (anti) ■ -logičku progresiju njegovog sna iz jednog poraznog susreta sa opasnošću u drugu. 'Supermen' je zbirka simultanih pozorišnih tvrdnji, kako posebnih tako i opštih koje se odnose na strah, gađenje, mržnju, i očajanje, onako kako se oni javljaju u odredenim nacionalnim sredinama, kod određene generacije i u određenoj deceniji. Komad je posveéen predsedniku Niksonu i drečavom Jay Hawkins-u (Džej Hokins) čiji napori da nas vrate u rane pedesete godine nisu nezapaženi. Ono što vidim mora biti ... SADAI Za bejah 111 ne bejah u sred hiljadu devetstotina I Juče ... Ono što je to je ... ono što to nije ... SADA! Ono što bi to moglo bitl pre nego što nije bilol’
THE SONATA AND THE THREE GENTLMEN by Jean Tardieu. THE HANGMAN'S SACRIFICE by Obaldia. THE ENQUIRY OFFICE by Jean Tardieu (first British performance), THE UNDERGROUND LOVERS adapted from Tardieu (first British perf.). THE HUNTING OF THE SNARK adapted from Lewis Carroll.
Napisali; Simmons Jordan Hooper Sofokle Nice Eshil Bullins Arrabal, itd, Zamlsao da se napravi pozorišni komad sastavljen od priča 1z komičnih stripova o Supermenu zvanih 'Rok-en-rol Supermen’ Javila se kao sredstvo Istraživanja prirode savremene mitologije. Za razliku od klasičnlh, junak komičnih stripova Je roba koja se dobro
19
qynprman OUpV/i s ! iwi 1