Bitef

POSLEDNJA LJUBAV ENDIJA VORHOLA

squat theatre company 9 njujork 9 sjedinjene američke države • andy warhol’s last love • autori: ìstvén balint, ©va buchmüller, péter halész, égnes séntha, péter breznyik, kléra pelotai, eric dalllle, anna koés, michael mehtmann, kathleen kendel, deca: rebekka major, borbala major, eszter bélint, judit halész • Videokamera: lawrence lolomon • • uéestvuju: eva buchrnuller (radist), istvan balint ( 'andy warhol"), peter halasz (kinooperalor), peter breznyk (igraé), galus halasz (opljaékano dete), boris major (osoba koja kuca na vrata), ester balint (ulrike meinhof), kathleen kendel (veética), agnes santha (élan bande u sobi) 9 larry Solomon (video) • klara palotay (fotosì) • anna koos (liénost iz nauéne fantastike) • eric datile (tehnički šef, u filmu glasnik) • michael mehlman (savetnik i organizator) •

INTERVIA SA MRTVACEM

Kathleen je veštica. Vidimo je kako se priprema za svoj ritual, razmeštajući пеке stvari na mónitoru. Warhol uključuje neonsko svetlo, seda za okrugli sto i ceka. Kathleen skida mantil. Okreée se prema istoku i podiže гике и kojima čvrsto drži nož. Kathleen; Zemljom i vodom ocrtaću jedan krug и ime boginje i boga koji nam oduzimaju i daruju život. Neka je blagosloven ... Zavesa, koja služi kao ekran, zaklanja ulicu, dok se na televizoru pojavljuje osvetljeni vrh Empire State Buildinga. Video-kamera и rukama Larry Solomona prenosi и pozorište prizore sa ulice. Jedan mali dinosaurus prolazi kroz vodu oko potopljenog oblakodera. Čovek sa opečenom polovinom lica prelazi ulicu, igrajući usred sabraćajne gužve. Pojavljuje se pored prozora, ne prestajući da igra i da nogom daje ritam po metalnom poklopcu šahta

Il

na trotoaru. Warhol se opravo spremio da fotografiše vešticu kada je tehničar usmerio mutno prigušeno osvetljenje na platno. Warhol pomera zavesu na prozoru u strano, iskljočoje neonsko osvetljenje i vraća se na »film«. Sedi na prozorskoj dasci. Prilazi tehničar i nodi mo torto, kojo Warhol osporenim pokretima odbija. Tehničar deli torto, a Warhol fotografiše svoj deo. Tehničar seda na isto prozorsko dasko, otvara boco piva, jede koiač, a zatim bocom razbija prozorsko okno olična boka i razgovori prolaznika dopiro о pozorište. Čovek koji igra, provlači boco kroz razbijeno okno i pije, ne prekidajoći svojo igro. Polomljeno staklo škripi pod njegovim nogama. Warhol stavlja crne naočare. Tehinčar zviždi neko melodijo i svira na gitari. Empire State Building je о piameno. Obavijeni dimom, snimatelj, pridošlica i Urlike Meinhof pijo čaj, sedeći око stola smeštenog izmeđo parkiranih kola. Pojavljojü se i na TV-monitoro; video-kamera prati dogadaje na olici i oko stola: Ulrike Meinhof piše na pisaćoj mašini, prolaznici razgovarajo na trotoaro i svi ti zvoci dopiro o pozorište. Warhol zahvaijoje Kathleen na ritoalo, Ijobi joj roko i poziva je da sedne sa njim za sto. Još ovek naga, ona mo se pridrožoje. Tokom narednog intervjoa, glas Warhola (Mark Hall Amitin) dolazi sa magnetofonske trake. Evo pitanja koja Warhol postavlja prilikom svakog izvođenja: »Hvala, vi ste zaista sjajni. Kathleen. Znam da Ijodi misle da Vi glomite. Kirk Dooglas je ekspiozivan momak, Farrah Fawcett jedna soper žena, a Kathleen je veštica. Jeste li to i u svakodnevnom životo?« »Šta kaše Vaša porodica na to što ste veštica?« »Biti veštica to je kao kad bi neko rekao da je hrišćanin ìli Jevrejin. Mislite li da je i to пека vrsta religije?« »Kako ste postali veštica?« »Verojete li o boga?« »Rekao bih da ja verojem. Volim crkvo. Kada je posečojem, ona je prazna. Šetam svoda naokolo. Ima toliko lepih katoličkih crkava о Njojorko. Mislim da Vi treba da verojete o đavola.« »Šteta, Kathleen, za mene je veštica ženska uloga,, kao feministkinja ili lezbijka. Postoji li to, po Vašem mišljenjo, neka veza?« »Sjajno. Saznao sam da o SAD živi mnogo veštica. Kako biste se osećali kad biste morali da igrate pred