Bitef

no razgaljuje. □ Financial Times, Michael Coveney Kontroverzni indijski komad koji se prikazuje sad u Londonu mogao bi da bude izvor nadahnuča za zapadnu dramaturgiju. □ Arts Guardian, Kenneth Rea Pošto može da bira iz čitave lepeze narodnih tradicija, predstava Jabbara Patela, u izvodenju Pozorišne akademije iz Pune, ne mora da pribegava zapadnoj golotinji ili nasilju da bi se nagovestila erotičnost ili mučenja. Neprekidno bubnjanje i muzička pratnja kao podloga radnji još su jedan sloj koji nam zarobljava pažnju. □ The Times, London Bili biste ludi da prepustite dogadaj zbog koga dobar deo zapadnog eksperimentalnog pozorišta deluje kao žvrljanje po ogledalu u kupatilu. o Time Out, London Za zapadnog. gledaoca privlačnost ove predstave je u spektaklu, neobičnoj muzici i glumi Mohana Agashea kao elegantno zlog kancelara i Ramesha Tilekara kao nevaljalca koji se pretvara u sumanutog despota. □ Daily Telegraph

Ova predstava je tako privlačna i drugačija od svega što smo dósad videli na Zapadu zbog tečnosti kretnji čitave trupe i njenog gotovo neverovatnog odnosa sa muzičarima, prekrasnih kostima i izvanredne režije Jabbara Patela. □ The Ealing Gazette, Geoffrey Howard Nemačka lako ukorenjeno u krute tradicije i kulturu zemlje, narodno pozorište je ipak razvilo jezik razumljiv medunarodnoj zajednici. Program Pozorišne akademije iz Pune to još jednora potvrduje. Ono što nam se nudi jeste komad neverovatne živahnosti. □ Feuilleton-Spandauer Volksblatt Ghashirarn Kotwal, Schiller sa Dalekog istoka. jeste predstava, uprkos svojoj raskoši, tačna kao švajcarski sat. tanana kao Dührerov bakropis. Praznik za oči. □ Der Abend, Berlin Glumci... pesma. igra i rečit jezik ruku i prstiju kao da su upravo iznikli iz priče u Hiljadu jednoj noči i neodoIjivo opčinjuju gledaoce. □ Der Tagesspieger Zahvaljujoči bogatstvu ambijenta, oblika i boja i lepoti koreografije, Ghashirarn Kotwal je fascinantan pozorišni doživljaj. Takvo pozorište je egzotično i moglo bi dati podsticaj i pobudu našem sopstvenom pozorištu. □ Feuilleton, Gottingen Francuska Vrhunska zabava iz Indije u Lilleu. Predstava izuzetne trupe Pozorišne akademije iz Pune. od koje staje dah. □ Voix du Nord, Lille, Jean-Marie Sourgens Graciozni i gipki pokreti u predstavi koją koristi pantomimu, igru. pesmu, bubnjeve i tradicionalne muzičke instrumente, očarali su masu gledalaca, □ Lille, J. R. Le Martin

Ghashirarn Kotwal This quintessential!) 1 Indian production fuses ancient traditions and modem techniques in a compelling blend of opera, verse, movement and prose. The play incorporates elements from all previous conventions, drawing upon the classical Sanskrit tradition to provide a Sutradhar or Narrator while absorbing songs, dances and mime from various types of folk theatre. The expressive quality of folk drama makes this Marathi play universal; with its elaborate facial expressions, mime, song, dance and symbolic use of stage techniques. In a spartan style reminiscent of modem western theatre, the stark tableau contains just one bare arch. Beyond this solitary prop, the scene of 18th century decadence is evoked