Bitef

Ikarov pad Kada se sve raspukne, ne ostaje vise ništa do uslova vremena i prostora. Hölderlin Ova predstava nije ilustracija mita mit je uvek pripovest o stvaranju: saopštava kako je nešto napravljeno, počelo da bude (Mircea Eliade) - niti prosto neka scenska transpozicija Pejzaža sa Ikarovim pádom Bruegela Starijeg. Reč je, pre svega, o slobodnom izražavanju jednog videnja te slike iz ugla naše savremene senzibilnosti. Sam Bruegel se delimično nadahnuo Ovidijevim Metamorfozama , Sedmom knjigom, ali dogadaj nije posebno istakao. Nama se stoga čini važnim da pomognemo da proradí čudesno tkivo prikaza izazvanih u Parna predanjem i slikôm koja nas opči-

njuje i dotiče uprkos našem modernom shvatanju. Bruegel iskrivljava pravila igre prikazivanja; ova nam slika ne govori svojim mogućim porukama (umetnička i světská taština, Ijudska ludost, stalnost prírode u odnosu na našu sudbinu itd.), j več svojom zagonetkom i svojim anóraalijama. Položaj Sunca, odsustvo Dedala, nesrazmemi přikaž središnjeg junaka jesu element! kóji uznemiruju. Jedini znak pada su dve noge čoveka kóji se dávi, otvárajúci prostor ka praznini da bi nam bolje zarobio pogled. Taj Pad nas, tako upoznaje sa drugačijom logikom, sa logikom doiivljenog, logikom unulrašnjeg prostora, koja najavljuje čitavu pustolovinu moderne umetnosti, počev od Cezannea i impresionista (na koje podseča nestvarna světlost Otada Ikar postavlja pozorištu pitanje o mogučnosti svog izlaska na scénu: njegov neprimereni čin dovodí do propasti i iskliznuča središnje ličnosti koja luta lavirintima koje je sama izazvala, Glumci-igrači Piana K igraju u plastičnom, vizuelnom í múzickom trenutku i ne nude nikakvu poruku ili koncept. Tako. zahvaljujuči različitim pristupima (simboličkom, psi-

plan k brisel, belgija Frédéric flamand: ikarov pad (the fall of icarus» utopija 1 koncepcija irežija: Frédéric flamand scenografija i video-skulplura: fabrizio plcssi originalita muzika: míchací nyman učcstvuju: bud blimicnthal, ricardo carvalho de souza, hayo david, ivan gessaroli, brilla lieberknecht, linhares junior, gilles monnart, ralf noun i claudio silva bernardo. orkcslar michacla путана: michacl nyman (klavir, dirigent), alexander balanescu, elisabeth perry (violině), tony hunigan (čelo), marlin clliot (bas gitara), will gregory (keyboard), john baric, david roach (saksofon), andrew finden (saksofon. Hanta) nigcl barr (bas trombon, ciifonijum) realizaeija dekora: centra video arlc-palazzo di diamanti, ferrara art director: lola bonora tchnicka koordinaeija: carlo ansaloni, giovanni grandi osvetljcnjc: marco forcclla asistent tchnike: patrick bernaerts diapozitiv!: carlos de ponte, pierre daled, fabieii du cugnac predstavuje oslvarena u koprodukeiji: plan k, opera national de bclgique i du muni produkeiju u bclgijipomugao brilanski savel

Ikarov pad