Bitef

Raspon scenskog izvođenja Oblik za sve žanrove U teoriji ne postoji nijedan primer scenskog izvođenja koji se odigrava svuda i pod svim okolnostima. Niti je jednostavno odrediti granicu šta je ili šta se može podrazumevati pod scenskim izvođenjem. Tabela broj 1 je dobar primer, ali donekle šarolik pregled o tome kako je razlidti i rasprostranjen svet scenskog izvođenja. Za slučajeve obuhvaéene tabelom kriterijum je sledeći: 1] događaji koji se nazivaju predstavama u ovoj ili onoj kulturi; 2] događaji kője naučnici tretiraju »kao predstave«. Ja sara ograničio samog sebe, koliko god sam mogao, na događaje kője sam sám ili video ili proučavao. Zeleo sam da se suprostavim tendenciji traganja za »izvorom« ili »poreklom« u predstavama kője nisu bile deo terenskog ili pouzdanog istorijskog istraživanja. Preuzeo sam svoj metod iz antropološkog polja rada: dokaz za kojim sam tragao bio je in vivo, pri nxci. Znao sam da bi neko drugi mogao da nadni drukdju tabelu vremena/prostora/ dogadaja, ispunjenu drugim primerima. Ali verujem da bi rezultat bio slično obilje samo na izgled razlidtih elemenata. Čemu vodi ovo nastojanje objedinjavanja ovakvog nacrta? Ako su potrebni »opšti pojmovi«, oni se mogu náci u procesnim oblicima koji objaánjavaju kako jedna grupa žanrova, na primer ritual, postaje neka druga grupa. Dali se ritual »razvija« u ples, pozorište ili sport, i ako se »razvija«, kako to dni?

Tabela nabraja prímére kroz izvan kontrolé cenzure. anegdote. A to znad da Njegov opis, kao i opis mnogo vise primera može da drugih predstava, može se se navede za skoro sve naći u časopisu »Zakon kategorije. Ono što ova [Law,« 1979]. Privatne, tabela pokazuje je velika ograničene predstave su raznovrsnost scenskih česte u mestima gde je događaja, i u okviru žanra, i sloboda izražavanja u okviru upotrebe vremena i ograničena; ovo takođe prostora; i pokazuje označava određenu vrstu međusobnu povezanost rituala korne mogu dogadaja-vremena-prostora. prisustvovati odredeni Ijudi. Tabela može da se čita na 2 Pokriveni tereni, kao što principu rešetke. Na primer, samo ime govori, su odbrana doktorske zatvoreni prostori koji disertacije je primer nastoje da uvedu spoljašnost privatnog, ali ipák otvorenog unutra. U ovom nastojanju, svetovnog rituala; gradski prednjače pokriveni stadioni susret održan u crkvi je čiji tereni, pokriveni primer za svetovni ritual koji plastikom, imitiraju pravu se događa na svetom mestu; travu. parada robne kuée [Mejsis 3 Pierne Tivi postavlj a izvesne [Macy’s] povodom Dana sukobe, koristeći ritualni zahvalnosti je kalendarsko// duel koji je postavljen na ciklični dogadaj koji se glavnom seoskom trgu, O vaj odvija u pronadenom duel je opisan u knjizi »Pierne prostoru. I tako dalje. Tivi seveme Australije«, Svi primeri su podeljeni po Harta i Pilinga. [Hart, tri osnova: .. .dogadaj, C.W.M and Pilling, Aronold vreme, prostor. Svi primeri R. »The Tiwi of North nisu tako objašnjeni, ali to Australia«, New York: Holt, mogu biti. A neki primeri se Rinehart & Winston, 1966]. pojavljuju u vise od jedne Tivi duel je skoro savršen kategorije. Tako je primer »socijalne drame« »Ramlila« viševremenska: Viktora Tamera. podeljeno vreme, plus 4 Stjuart Serman postavlja kalendarski ciklus, plus »spektakle« na uličnim simboličko vreme, plus dani ćoškovima, u pozorišnim u trajanju. Ali »Ramlila« se holovima ina ostalim ne može tako lako odrediti različitim mestima koja pojmom estetskog pozorišta obično nisu scenski prostori. ili svetog rituala ili društvene Njegove predstave su scenski drame. Ona je sve od toga, i skromne: mali sto, nekoliko u odredenim momentima, je rekvizita koji mogu da stanu više od jednog pojma, otud u aktn-tašnu, bez dijaloga; manjkavost tabele: ona vrši totalno vreme trajanja je kategorizaciju, dok naprotiv ispod trideset minuta. Pošto mnoge predstave menjaju je postao uspešniji Šerman je kategorije ili prelaze njihove počeo da radi unutar granice. Ipak ja nalazim da je pozorišta, na sceni ina tabela korisna za mnogo klasičniji nácin, organizovanje mog mišljenja 5 Tešing [ranije Sem] Hsieh 0 scenskom predstavljanju, i je scenski umetnik koji se nadam se da će tako biti i za specijalizovao za đruge. »jednogodišnje predstave«. 1 Pozorište u Čehovljevoj Prema Bariju Kanu [Barry ulici je jedno od nekolicine u Kahn]: »30. septembra 1978. Moskvi koja rade privatno, godine, Sem Hsieh započeo

CITEf2€