Bitef

On govori o jednom izuzetno tragičnom periodu naroda na ovoj balkanskoj zemlji. 1 uspeva da artikuliše tragično osećanje muke postojanja na ovim p roston ma. A u isto vreme, ova drama je divna, po tome, što je u suštini - film. Kao da sam sve ove scene nekada gledao u nekom stranom filmu, a one su đavoski naše. One su napisane kao izuzetno inspirativno, da ne kažem genijalno odslikavanje balkanskog mentaliteta. DCJ: Jedno banalno pitanje: kako je došlo do tek sada režirate Bure barufa, ako se zna da to nije prvo izvođenje ovog teksta, a ni prva, već četvrtapeta drama Dejana Dukovskog? Slobodan Unkovski: lako, nisam režirao nijedan tekst Dukovskog, ja sa njim imam jednu Interesantnu predistoriju. Bio sam u komisiji koja ga je primala na studije dramaturgije na Akademiji, mislim da sam čak glasao protiv, srećom nisam uticao na konačan rezultat. Nasi

V kontakti su bili česti. Citao sam sve njegove komádé. No, nisu me inspirisali da se poduhvatim režije. Mada mi se izuzetno dopao njegov komád Balkan Is not dead (Balkan nije mrtav), koji ću sigurno nekad da uradim. Bure barufa sam prvo video na sceni, a tek potom pročitao. Misiim da sam sagledao sve mane takvog tumačenja. Oni u Skoplju su glisirali na površini, a mi smo na tragu svih tajnm tokova komada. Predstava je, a što je i normalno, dramatično tragičnija u Beogradu, nego u Skoplju. Publika se tamo mnogo više smeje, nego što je to potrebno za jedan ovakav tekst. Ona, kao da je tamo pobegla na komediju. Naravno, tekst ima svojih smešnih momenata, ali samo kao balans dubokoj tragici vremena o kome svedoči. DCJ: Više puta ste tokom ovog razgovora izgovorili geografsku odrednicu Balkan, koja uzgred budi rečeno izvorno označava jednu planinu u