Bitef

rodnom gradu, Sao Paoulu, Ismael Ivo je studirao glumu i balet i 1 981. i 1 982. godine bio nagrađen za najbolje baletske solo tačke. Godine 1 983. prihvatio je poziv Aivin Aileya i njegovog American Dance Theatera da im se pridruži u Njuroku. Od 1 985. godine Ismael Ivo je u Berlinu. Tesno sarađuje sa nemačkim koreografom plesnog pozorišta Johannom Kresnikom i Japancem Ushio Amagatsuom, rediteljem i koreografom svetski čuvene družine »Sakai Juku«. To veoma raznovrsno iskustvo stopilo se sa njegovim afro-brazilskim poreklom. Ivo je nastupao širom sveta s mnogobrojnim soiističkim programima: Fenix (Phoenix) (1 985), Pod kožom (Under Skin) il 987), Delirijum definjstva (Delirium or a Childhood) (1 989) i Kružne ruševine (Circular Ruins). Sa japanskim pijanistom Takashi Kakoom išao je 1 992. godine na gostovanja s predstavom Apokalipsa (Apocalypse). Njegova prva grupna koreografija Lavirinf (Labyrinthes) izvedena je premijerno u Theaterhaus Stuttgart. Ivó je već sarađivao sa Johannom Kresnikom na Feniksu i Marsu (Theater Basel, Svajcarska). Već duže od deset godina on je umetnički direktor baletskih skupova »Internationale Tanzwochen Wien«. ■

JOHANN KRESNIK Roden je 1 939. godine u Karntenu u Austriji. Sa pozohštem se prvi put sreo kao honorarni saradnik, a zatim sve češće tokom baletskih studija. Sledeće postaje u njegovoj karijeri kiasičnog baletskog igrača bili su Grac, Bremen, Kein i Njujork. Koreografijom je počeo da se bavi 1 967. godine. Od 1 968. provodi deset godina kao reditelj Daletskog pozorišta Bremer Tanztheater. Zatim je usledilo još deset godina koreografije i režije u Hajdelberškom pozorištu, četiri godine u Bremenskom pozorištu, a od 1 993. godine u Volksbühne u Berlinu; istovremeno, gostuje u uglednim pozorišnim i operskim kućama kao što su Nemačka opera i Frie Volksbühne u Berlinu, Salzburger Festspiele, Theater an der Wien u Beču, Staatstheater u Stutgartu, Theater Basel itd. U svom »Koreografskom pozorištu« Kresnik napušta harmoniju klasičnog baleta. Izobličuje njegove elemente i stvara scene koje istovremeno i šokiraju i

neverovatno opänjavaju. ■

MARA BORBA Od rasla je u Sao Paulu u Brazilu. Po završetku studija modernog baleta, počinje da se bavi koreografijom, pored ostalog i za Balet grada Sao Paula, u komé radi kao koreograf i balerina. Dobila je nagrade za nekoiiko koreografija. Godine 1 985. režirala je i sarađivala na koreografiji za sol istički program Feniks Ismaela Ivoa, premijerno izveden u berlinskom Schaubühne, a zatim s velikim uspehom gostovala širom Evrope. Dugo radi kao nastavnik tokom baletskih skupova na »Internationale Tanzwochen Wien«. ■

TERO SAARINEN Posle petogodišnjih klasičnih studija u Baletskoj školi Finske narodne opere, proučavao je nepalske igre u Katmandou i japanske butoh igre sa Kazuo Ohnoom u Tokiju. Sa Finskim narodnim baletom igrao je širom sveta. Njegove sollstičke predstave BÍ2 i Iza (Behind) takođe su veoma dobro phmljene u gradovima kao što su Njujork, Tel Aviv, Beč, Helsinki i drugi. Dobitnik je prve nagrade u modernoj sekciji Međunarodnog baletskog takmičenja u Parizu 1 988. godine. Kao koreograf, pn/i put je za Finski narodni balet radio 1993. godine. Pored ostalih, sarađivao je sa Jorma Uotinenom, Carolyn Carlson, Murray Louisom i Danielom Ezralowom. ■

PENELOPE WEHRLI Bavi se umetničkim performansom, instalacijama, filmom i videóm. Rođena je u Svajcarskoj, a živi u Njujorku i Berlinu. Ősim rada na vlastitim projektima, godinama saraduje sa raznim pozorištlma. Radila je scenografiju i kostime za vise uzbudljivih