Bitef

Dnevnik Asahi Shimbun, Japan.

»Bilo je izuzetno zanimljivo raditi sa rumunskim glumcima. Predstava je znadla nešto novo za mene i znam da će vredeti veoma dugo u budućim odnosima između Rumunije i Japana.« ■ Mariko Inaba, direktor-organizator pozorišta Globe, Tokio.

»Predstava je bilo izuzetna. Prvi put vidim takvo izvdođenje u Japanu.« ■ Mayumi Watanabe, zamenik direktora u Ministarstvu kulturnih poslova, Tokio.

Misiim da danas u Francuskoj ne postoje reditelji koji bi bili nabijeni snagom na pozorišnoj seen! kakav je Silviu Purcarete, okruženi tako velikim brojem saradnika. ■ Patrice Martinet, Direktor pozorišnog festivala u Parizu, 1992.

Tit Andronik komád koji je režirao Silvie Purcaretea postao je zastrašujuća predstava. Smatran za jednog od najvedn pozorišnih i filmskih glumaca Rumunije, S. lordache je veoma uverljivTit, koji traži osvetu za übistvo svoje dece i obeščašćenje svoje kcerke. Veoma dobra osvetnica Tamora bila je Mirela Cioaba, dok je Hie Gheorghe pravi Aron, dostojan prezira. Ozana Oancea je zapažena u ulozi osakaćene Lavinije. Veoma su dobri bili Tudor Gheorghe (Marc Andronik), Marian Negrescu (Bassianus), Valeriu Dogaru (Saturninus) i Valentin Mihali (Lucije). Bilo bi zanimljivo da Narodno

pozorište iz Krajove ponovo dođe u pozorište Globe s nekom rumunskom predstavom. ■ Dnevnik Asahi Evening News, Japan.

»Otkrila sam ovo pozorište pošto sam upoznala Silvia Purcaretea. Pronašla sam veoma dobro pozorište i jednog inteligentnog, suptilnog, nonkonformistickog i veoma humanog reditelja. To osećam u njegovim predstavama i verujem da stvara pozorište koje je dobro za zemlje Zapada jer donosi nešto novo. Purcareteovo pozorište je neprestano sveže i iznenađujuće. ■ Koscha HetzerMolden, Kulturni urednik RTV u Beču, 1 992.

»Bez ikakve sumnje. Tit Andronik i Kralj Ibi jesu... remek-dela. Obe predstave su podjednako sjajne, snažne i...slobodne. Ponavljam, pišite velikim slovima u vašim novinama: REMEK-DELA. Glumei Iz Krajove su divni, a bila sam impresionirana slobodom misii, samim izvođenjem.« ■ MarieHéléne Falcon, giavni i umetnički direktor na »Festival de Théâtre des Amériques« iz Montreala, Kanada.

TIT ANDRONIK NA SCENAMA SVETA Prva dva véka posta je napisano delà Tit Andronik nije ostvaren bilokakav trijumf broja i kvaliteta njegovog izvodenja. Naprotiv, sumnje kője se odnose na autorstvo, bitne karakteristike, strukturalne, veoma »kobna« praksa u manipulisanju tekstovima, nisu mu potpomogle uspeh. Na primer, jedan autor iz druge polovine XVIII véka Ravenscroft, odlično je intervenisao u tekstu velikim promenama, tako da je giavni lik postao Maur Aron. Uostalom, interes gledalaca za maure bio je zastupljen u svim delima sa ovakvim strastvenim i »burnim« likovima. Tada