Bitef

De la Guarda Buenos Aires Argentina

VILJA, VILJA

(Viha, viha) Učestvuju: Pichón Baldini i Dique James (direkcija, koordinacija i učesnici u predstavi), Pavio d’Aquila, Tommy James i Alejandro Garcia (tehnička koordinacija), Gustavo Laegart, El descueva: Ana Frenkel, Carlos Saseh, Mayra Bonard, Gabriela Barerio, Maria Ucedo (Učesnici u predstavi) Muzika: Gaby Kerpel Osvetljenje: Sandro Pujia Specijalni efekti: Richard Forcado / De la Guarda Rekvizit: Martin Echegoyen Garderoberka: Cecilia Alassia Voda turneje: Gabriella Baldini Kontakt u Parizu: André Gintzburger ■

BLISTAVA AVANGARDNA PREDSTAVA Za one koji su upoznati s predstavama La Organización Negra, alternativnom pozorišnom trupom koja se pojavila osamdesetih godina, predstava u izvodenju Compañia de La Guarda (nove trupe koja je nastala iz La Negra) razvija se onako kako je prevideno. Kao i La Negra, čija estetika izvire iz evropske avangarde od pre nekoliko godina, La Guarda sažima raznoliko vizuelnih i fizičkih veština i osobenosti koje prevazilaze tradicionalne pozorišne konvencije. Trupa La Guarda je vrlo delotvorna kad se poziva na osečanja publike, ostavljajuči po strani bilo kakve intelektualne pretenzije. Početni trenuci predstave su smireni, ali uskomešani: ljudske senke kreču se iza previdne zavese, i dok se siluete i predmeti približavaju i udaljavaju, stvara se kalejdoskopski efekat. Kad se papirna zavesa počepa, napetost prasne u eksplozija Radnja se odvija na raznim mestima: iznad, ispod i oko gledalaca. Majmunolike figure puze nad publikom ih se kreču

duž zidova, gurajući jedna drugu usred zaglušujučih zvukova. Raznolika publika, uglavnom upoznata sa avangardnom scenom, slobodno se kreče u prigušenom svetlu. Njihove reakcije su različite; neki pokušavaju, uz smeh i uzvike, da se što više približa središtu radnje koje stalno menja mesto, dok drugi traže zaklon u tamnim uglovima, uznemireni eksplozivnošču i prizorima izvođača koji vise u vazduhu. Niko, medutim, ne ostaje ravnodušan. Predstava trupe Compañía de La Guarda nije samo vatromet i izazov zakonu Zemljine teže. Njihovo savršeno uvežbano izvodenje dokazuje da su savladali dramski ritam, koji im omogučava da stvore trenutke pune naboja i povečaju napetost do neizdržljivih granica, dok takode pokazuju gotovo čarobnjački talenat da na sceni iskoriste najefektnije mogućnosti. ■ Buenos Aires Herald, 8. decembar 1993. Irene Amuchástegui

RITUAL KOJI OKUPLJA OMLADINU Predstava trupe De la Guarda uvodi gleđaoca u okruženje zatvorenog tipa koje, čini se, stvara sopstvene prostorne zakonitosti. Koriščenje pitoreskno-svetlosne tehnike, izrazito plastične lepote, uz odgovarajuču muzičku podršku, podstiče maštu usled nepovezanosti njenih elemenata. Predstavora Periodo Villa Villa nastavlja se posao započet još u trupi Dulce Compañía, pošto se prikazuje ista uvertira (leteče senke na nebu od papira), Slika skoro hipnotične predstave te trupe proizlaze iz neartikulisanih radnji, jer se učesnici bore, proganjaju i šetaju po sceni primoravajuči publiku da se grupiše i sledi izvodače, Primena metode izgubila je mnogo na snazi ako se uzmu u obzir sve varijante koje su se dogodile kad je katalonska grupa La fura des Baus ostvarila ovu vrstu performansa, Ipak, rad trupe i tako stvara slike jakog intenziteta, naročito one koje se dogadaju u vazdušnom prostoru a u stanju su da iniciraju ljubak susret a da se istovremeno rugaju vertikalnosti zidova. De la Guarda je trupa koja se sastoji od 14 umetnika, a ujedinjuje: pozorište, muziku, akrobatiku, alpinizam i