Bitef, 01. 01. 2000., S. 94
1. To neće bití predstava. To neće biti “mise en scène", to će biti "mise en vie". 2. Polazna tačka za "mise en vie" biče hor palotina. Jarry nije stvorio mit о Ibiju: піко ne môže stvorili mit. Oni postoje. Mit o Ibiju je već postojao; raširio se u različitim oblicima u školi kóju je Jarry pohađao između svoje petnaeste i osamnaeste godine u Rennesu. Poput švih mitova, uobličen je u okvirima usmene tradicije medu brojnim karikaturama, šalama, grimasama i pričama bretonskih
tinejdžera posveóenih nastavniku fizike, izvesnom Hebertu. Hor tinejdžera pravi ogromnu lutku; Jarry je, zahvaljujuói švom daru, prihvata i stvara prvú mocnú varijaciju koja ée ostati zapisana u Istoriji i uzdignuti se sa usmenog nivoa provincijskog liceja do nivoa Velike Književnosti, simbolističke avangarde i Novog Teatra. Iza Jarrya i njegovog Ibija su Šekspir, Rabelais, kao i mnoga stoleéa národne kamevalske tradicije i učenici iz Rannesa, kao što je Gréka stajała iza Sofokla i njegovog Edipa.