Bitef

DRUGI О NJIMA Udruženje, „Verein“ MZdP, što će rea Mecger (Meczger), Cimerman (Zimmermann), de Pero (de Perrot,), lepa firma, zar ne? Tri Svajcarca pocekla iz različicih disciplina; igra, cirkus, muzika Zajedno, od 1998, sa cri komada odlaze na tumeju i nailaze na pravi uspeh. Uoscalom, probni pokušaj, GOFF je bio majsrorski pocez, odmah su našli svoj svec, svoj način zajedničkog rada, igranje slaganjem umeenosti. U doba skoro obavezne multidisdplinamosci uzdigli su cransverzalu do vjeruju u živoj predscavi, nisu se upušcali u ceorije, izgradili su odnos bez prenemaganja u službi susreca s publikom. Cak i Pero, muzičar, koji radi uživo, smešca se u scenografiju, poscaje komplecan lik, daleko od uobičajenih ivica scene. Ne zapadajući u konvencionalnu spekeakulamosc, njihovo poslednje osevarenje Janei svedod о come, u režiji razvijaju egziscencijalna pitanja, scanja čoveka u XXI veku. Ono šco bukvalno pada u od upravo je scenografska rekonscrukdja sveca Za njih je predscava pre svega arhitekeura, okruženje, dja definidja, mehanika, neizbežno uriču na ponašanje. Da bi svec bio nascanjen, creba scanovati, smesciti se, oscaci. Šco je dekor pokrecljiviji, co dobija bar dve dodacne dimenzije: onu skrivenog šca li je pozadi? Knje li se nešco od nas? - i onu praceću dimenziju - iznenađenje, pojava/nescajanje, zacvaranje. Skrivena vraca, zamke, fioke razmera čoveka, zacvorska ćelija.. U Janei drveni zid (obožavaju caj macerijal) poscaje bukvalno još jedan glumac, dja uloga daje ri cam komadu. Inače bi izgledalo da su njihovi čovečuljd bačeni na scenu kao u nekom ockrovenju. Pojavljuju se puni screpnje, zlopameenja, žaljenja, pocisnucih misli. Nikakva određena priča nije eu dcljiva, prosco niz izuzecnih scanja. Sadržina Janei nije u conu nežnosci, već pre u razomom kriku. Pričao mod se ска, klizi u gescualnosc dosca zamršeno, izvijugano, moćno. Bukvalno zasipa übodima noža živoc crojice procagonisca, prisucna je u crzaju, uvek živa u iščekivanju, creperi u proscoru, kuje zavere, kao da vazduh kupa cela koja sadrže cu opasnu, zavodljivu suštinu. Mod, о mod moja, reci mi da sam najnajniji! Najjad, najlepši... Ali, paradoksalno, cerna nikad ne poklapa predscavu olovom, сети ne zaglibljuje и prolemaciku. Pocreba da se krece, dela, preživi - do srži pokreće i cela i dekor. Oscaje energija. Mogućna nada Predati и zabuni, (Kriscof Marten / Christophe Martin) * „Njihova crupa nije dlj sàm po sebi... nije konačni proiz\'od, već neprekidni susret cri pojedinca koji se staine obnavlja. Taj susrec je simbol slobode kolektiva koji može da se proširi, suzi, ostajud promenljiv kao Raznolikost.“ (Thomas Hahn, Parkett) * Ruši li se svec preko sopstvene ivice? Stari se. Budućnosc svakog čoveka vremenom isparava i uvecava masu uspomena koju može da posmatra, Glumci, nazivamo ih državnicima, jer svaki čovek pokušava da pomalo predstavlja dmge Ijude kako ne bi bio

sam... cri glumca su dakle izbačena na ivicu sveca, gde je intenzitet živoca najveći, ali i gde je život najsumnjiviji. Nišcavilo na ivid sveca šin malaksalosc do u breskraj. Tamo, u masti, nišca poscaje zemlja dembelija, projekciona dvorana želja, Dođe crenucak kad predscavnici ne mogu vise podneci da budu cako surovo izloženi, radije se povlače iza zatvorenih vraca, u zacvoreni siscem protokola, odredenih krecnji i kodifikovanih odnosa. Te odnose creba ugovorici. Pregovori su teški, besmisleni, sumnjivi. Samo co zanima izmišljenu publiku. Ocpad se gomilaju s\oida oko ovog ocupelog društva, materijalizovanih osećanja, ockinucih i sledenih udova i sve ce odneci konačni pocop. U creéem Mecger/Cimerman/de Peroovom komadu odnosi cri primema ambasadora dostižu vrhunac, međusobno i pojedinačno, svojim različirim mecodama Janei je besmislena igea asocijacija, aluzijà i zlopameenja u svena u kome su igre vlasci i dvosmisleni idenriceci pravilo. Nema u Janei price u klasičnom nararivnorn smislu, već pre poscoji nekakva zajednička ispreplecena i nerazmrsiva sudbina, puna preokreca i zabune. Teška polirika, vrceška dikcacora, lecargični cirkus samouništenja, vrhunac zabune. GREGOR MEGGER (METZGER) Roden je u Cirihu 1973. Godine 1989. upisuje se u Svajcarsku profesionalnu školu baleca u Cirihu i nascavlja obrazovanje na