Bitef

jedinstven i u svakom od njih se krije sudbina konkretne osobe. Psihofiziologija svakog lika sadrži nešto prepoznatljivo sto se može naći među sopstvenom rodbinom i možda je zbog toga lik Girtsa Kruminsa meni najbliži. Forma price, međutim, povremeno preti da se pretvori u sopstveni cilj. Prostor Monike Pormale je izuzetan. U njemu sve ima svoje jedinstveno značenje i status svedoka dugog života Kad bi te stvari mogle da govore, rekle bi koliko i njihovi vlasnici. (Liga Ulberte „Nove pozorišne predstave u Letonijia“, list Forums, 9. 1 2004.) * Savršena forma ne samo za svakog glumca da posebno i posledično ponovi (odglumi) veoma dug život staraca/starica već i da otkrije biografiju pre komada - životnu print, interesovanja, emotivni svet i karakter. Sa tog stanovišta, za samo stotinku dela milimetra, pobednik je К Znotins. Predstava pokazuje sta glumci mogu da izraze bez refi, prostim psihofizičkim gestovima i bini se da je eksperiment otvoren - da nepostojeće reči budu ono sto gledaoca pretvara u nešto vise od običnog posmatrača, a sto glumci Novog riškog pozorišta mogu da postignu svojim majstorstvom. (leva Zole „“Nove pozorišne predstave u Letoniji“, list Forums, 9. 1 2004.) NOVO RIŠKO POZORIŠTE Novo riško pozorište je profesionalno stalno pozorište, koje nudi novatorsku umetnost u skladu s potrebama nezavisno misleali savremenih gledalaca, kako po sadržaju tako i po formi. Umetnička načela NRT su jednostavna visokoprofesionalan, etichi i estetički kvalitet. Pozorište ima veoma inteligentno odabran i privlačan repertoar visokog kvaliteta, koji se usredsređuje na modemu, obrazovanu i društveno aktivnu publiku. U eri masovne proizvodnje i stresa, NRT želi da afirmiše

humanizam, vitalnost i emocije i da traga za putem koji će vrarid harmoniju, sklad i jednostavnost! Novo riško pozorište nalazi se u centra grada i u središtu pozorišnog života u Letoniji. Rukovođenje pozorištem je 1997. godine preuzeo umetnički direktor Alvis Hermanis. Formiran je novi umetnički ansambl od sedamnaestoro glumaca, koji su najprofesionalniji glumci svoje generacije u zemlji. Devetoro novih glumaca pridražilo se ansamblu 2004. godine. lako je Novo riško pozorište državno pozorište, ono je zadržalo duh i način rada pozorišnog studjja i dosledno se pridržava vrednosti nekomercijalne umetnosri. Repertoar Novog riškog pozorišta usredsređen je na proučavanje pozorišne tehnologije a ne na prihod sa blagajne. Probe cesto traju vise od godinu dana. Predstave se ne rade samo za veliku salu (470 mesta) već i za drage pozomice, u pozorištu i van njega. Novo riško pozorište je gostovalo u Rusiji, Poljskoj, Litvaniji, Estoniji, Sloveniji, Finskoj, Nemačkoj, Austriji, SAD, Kanadi, Francuskoj, Belgiji, Holandiji i Italiji. Prestava Revizor Novog riškog pozorišta je na Salzburger Festspiele dobila nagradu 2003, godine za projekt mladog reditelja (pero Маха Reinhardta). ALVIS HERMANIS Roden je 1965. Obrazovao se kao glumac na Katedri za pozorište Letonskog državnog konzervatorijuma; diplomirao je 1988, godine. Alvis Hermanis se u predstavama cesto poigrava različitim konceptima, znacima, slikama i simbolima istočnih i zapadnih kultura. On takođe piše drame, radi scenografiju i glumi u vlastitim predstavama. Njegove predstave su učestvovale na medunarodnim pozorišnim fesrivalima u Litvaniji, Estoniji, Poljskoj, Rusiji, SAD, Kanadi, Austriji, Nemačkoj, Sloveniji, Finskoj, Francuskoj, Belgiji. Na Salzburger Festspiele 2003. Alvis Hermanis je osvojio nagradu sa projekt mladog reditelja (pero Маха Reinhardta). Od 1997. godine je umetnički direktor Novog riškog pozorišta (NRT). Predstave 2004. Letonske priée, NRT; Od Gorkog, adaptacija Na dm M. Gorkog, NRT 2003. Dug život, NRT 2002. Priéa о Kasparu Fìauzjeru, tekst Carola Dürr, NRT; Revizor N. Gogolja, NRT 2001. Grad J. Grishkoveca, NRT 2000. Devojke iz Vilke J. Ivaszkiewieza, NRT; Slobodan pad J. Tattea, NRT 1999 XX vek Vizija ekspres, NRT; Traktat о ljubavi Stendala, NRT; Umetnost J. Reza, NRT 1998. Pikova dama A. Puškina, NRT; Arkadija T. Stoppatela, NRT