Bitef

ENPARTSNA 42 BITEFU 08

224

KALENDAR PROJEKTA NEGOVANO VOCE: I faza 4-16. maj 2007. godine, Riksteatern, Stokholm, Svedska II faza 9 - 20. septembar 2008, godine, Beograd, Srbija 42 Bitef 08, ENPARTS program 111 faza februar 2009. godine, Venecija, Italija Festival Internazionale di Teatro / La Biennale di Venezia, ENPARTS program IV faza decembar 2009. godine, Berlin, Nemacka, Berliner Festspiele, ENPARTS program IDEJNA OSNOVA PROJEKTA Kada Stenu, glavnom junaku Strindbergove novele Negovano voce, jednoga jutra iznenada saopste da njegova kuca vise nije njegova, i kada malo zatim sve stvari iz kuce krenu da iznose u dvoriste, mozemo s razlogom da se za trenutak setimo mnogo poznatijeg Stenovog "rodaka" Jozefa K... ill, jos tacnije, umesto na pocetku XVI veka, negde u dubokoj svedskoj provinciji, kao da smo na pocetku neke vrlo moderne price u kojoj prepoznajemo hiljade ljudi oko nas, koji preko noci ostaju bez svojih domova i moraju da krenu u potragu za nekim novim zivotom. U tom smislu Negovano voce je prica о coveku i njegovoj potrazi za mestom gde bi se moglo dostojanstveno ziveti danas. Trazeci mesto za sebe, Sten, kao u nekakvoj cudesnoj fantazmagoriji u slikama izokrenutog smisla, prolazi kroz ono sto osecamo da je svet danas: nesigurno, opasno, apsurdno mesto, u kojem za one slabe ni u manastiru nema mesta. Slika gomile stvari, koje su nekada cinile jedan zivot, bile jedna stvarnost, a sada nabacane jedna preko druge samo su nekakva lomaca secanja, gomila ponizenih stvari istrgnutih iz svoga reda, ta slika je bila pocetak pozorisne radionice u Riksteatru... Nikita Milivojevic Idejna osnova projekta je verovanje da svet Strindbergovih junaka, igran na nekoliko razlicitih jezika (srpski, svedski, japanski, ruski, nemacki, italijanski, turski...), u trupi koju cine ljudi iz razlicitih zemalja, kultura, razlicite veroispovesti i politickih opredeljenja, razlicitog uzrasta i pola, s razlicitim iskustvima, otvara jos jedan sloj ideje о svetu bez granica, u kojem bi citava planeta trebalo da nam je domovina. Autori / izvodaci igraju u meduprostoru, koji nije prazan i nije od tacke A do tacke В, taj prostorjezrakast, viseslojan, kao da je digitalan, pulsira mnogostrukim nitiima, snaznim emocijama,

NoURiSHçp î=ftüiT~