Bitef

Jugoslovensko dramsko pozoriste 22.09. 11:00,14:00 premijera 23.09. 11:00,14:00 Trajanje: 1h 30'

Pozoriste Unga Klara (Mlada Klara) Bejbi dramu je izvelo prvi put januara 2006. godine. Bila je to svetska premijera: celovecernja, osamdeset minuta duga dramska prica о stvaranju zivota. Komad se obraca bebama uzrasta od sest do dvanaest meseci i njihovim roditeljima. Rodio se nov pozorisni zanr! Bejbi drama je pobudila veliko zanimanje i opcinila kako svoje vrlo mlade gledaoce i tako i citav svet. Na nacionalnoj televiziji komad je opisan kao srecna vest i bozicni poklon za svu novorodencad! Bejbi drama je odredila sebi zadatakda bebama pozeli dobrodoslicu u zivot i da vodi kampanju za zivotnu silu. Ona zeli da podstakne roditelje da svoju decu otkrivaju kao kulturna i kreativna bica, Novorodencad su glavni likovi; na pozornici i van pozornice. Bejbi drama je od samog pocetka definisana kao istrazivacki projeta i politicka izjava. Cak i najmanja deca imaju pravo da ucestvuju u kvalitetnom i temeljitom pozoristu, a ne samo da budu predmet opste zabave, Iz programa za Bejbi dramu ZASTO SMO NAPRAVILI DRAMU ZA BEBE «Ono sto mrzim u deejoj kulturi jeste umanjenje osecanja. Stvari gotovo postaju ljute, gotovo postupaju tuzne, gotovo postaju odvratne. Kad bi deca trebalo da povrate na pozornici, to se svodi na mali jecaj. Izgleda da odgovornost odraslih namece neku vrstu сера na deeja osecanja, kao neku vrstu kondoma. Postane mi tako dosadno kad vidim lose deeje pozoriste, dobronamerno dubre. Naravno da je rec о nostalgiji. Deca nikoga stvarno ne zanimaju, niko ih ne uzima ozbiljno. Ali dobra umetnost glavacki obree vas nacin razmisljanja, a deci je i to potrebno. Mi odrasli nemamo energiju da se izborimo s decom. S njima nije lako. Ne kazem da sam ja bolja, ali kazem da sam to prozrela. Osecam se prevarenom kad sedim u pozoristu i giedam nesto dobronamerno i neposteno. Osetila sam se prinudenom da ponudim alternativa A sretala sam odrasle koji sebe zavaravaju i govore: 'deca to nece razumeti'. Odrasli ne umeju da five ovde i sada. Mi zivimo ili u proslosti ill u buduenosti. Ponekad se gotovo razbolim od ceznje za svojim detinjstvom. Ponekad imam neverovatno culne uspomene na svoja iskustva u detinjstvu, ali to su kratki, srecni, prolazni trenuci. Bacim pogled unazad na svoje rane I nevolje i pretvaram ih. Pisala sam i pravila pozoriste od svog detinjstva sa majkom koja je bila dusevno bolesna i kritikovala sam ljude koji su videli kakav mi je tada bio zivot ali se nisu mesali. Dali bi, medutim, bilo boije da sam usvojena? Lose stvari nas neverovatno povezuju. Sve sto kazem о nepostenim nacinima prikazivanja detinjstva, posledica je toga sto hocu da zadovoljim dete koje sam jednom bila.

Da liste znali... Novorodencad prepoznaju muziku iz vremena kad su bila u majeinom trbuhu.

la sva Ijudska bica veoma je vazno ono sto izaziva strast za zivotom, ono sto mu uliva zelju da zivi i ono sto zivot и pridaje smisao. Svojdeci moramo reel da je to sustinski kvalitet njihovih licnosti. Fransoaz Dolto

Suzan Osten, reditelj i umetnicki direkter pozorista Unga Klara od osnivanja 1975, radi i kao profesor u Dramskom institutu u Stokholmu, sninna filmove i objavljuje ostre drustvene komentare. Svejojdosadi istom brzinom s kojom se u песет angazuje.

Unga Klara Äsa Lassfolk Producent Unga Klara/Stockholms Stadsteater T:+46 8 506 20 399 M: +46 739 730 399

75

Ç/VB y"P rYf—