Bitef

15+17

AUTORI I PODELA:

Koncept, koreografija:

Dalija Aćin Thelander

Crteži izvedeni po koreografskim zadacima:

Siniša Ilič

Grafički dizajn i prelom izveden po

20:00

koreografskim zadacima;

Katarina Popovič

Fotografija:

Nenad Miloševič

Produkcija:

Staniča - servis za savremeni ples,

Beograd 2012

(Dalija Ačin Thelander) rodena je 1974. godine. Diplomirala je u Baletskoj školi „Lujo Davičo", Znanje i prakse iz oblasti savremenog plesa sticala je i kroz mnogobrojne radionice u Evropi. Svoje koreografske redove predstavila je na festivalima u zemlji i inostranstvu (Impulstanz, URB Festival, Les Particules, Tanz im August, Tazntendezen, Mladi levi, Tjedan suvremenog plesa, Oppia, Performa, BITEF, BELEF, Infant itd.) i saradivala sa internacionalnim koreografima. Dobitnica je prestižne nagrade impulstanz festivala - Prix Jardin d'Europe (2008) za predstavu Handle with great care, Sterijine nagrade za scenski pokret za predstave Rodnici umira pevajuči i Metamorfoze, nagrade za najbolju dečiju predstavu na festivalu MESS za predstavu Knjiga lutanja (2011), kao i Nagrade za istraživanje mogučnosti graničnih pozorišnih oblasti Infant Festivala (2007) za predstavu Handle with great care. Autorka je predstave za decu Knjiga lutanja (2008), koja je nagradena na festivalu TIBA i predstave Neke vrlo važne stvari (2010) namenjene bebama. Koosnivačica je i koordinatorka Staniče - servisa za savremeni ples, koosnivačica programa Nomad Dance Academy.

SINIŠA ILIČ

radi u polju likovnih i izvodačkih umenosti. U svojim radovima dekonstruiše društvene fenomene i mehanizme poput oblika rada, nasilja u društvu, koncepata edukacije. Radovi su cesto orijentisani ka timskom samoorganizovanom radu i saradničkim projektima sa autorima iz različitih umetničkih polja, vizulenih umetnosti, ali i teorije, pozorišta, izvodačkih umetnosti. Koosnivač i član uredničkog kolektiva TkH-a (Teorija koja hoda), teorijsko-umetničke platforme iz Beograda. Magistirao i diplomirao slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Roden 1977. u Beogradu.

KATARINA POPOVIČ

rodenaje u Beogradu, 1974. Radi kao freelance umetnica i grafička dizajnerka. Deklariše se kao vizuelna pravilica i radnica u kulturi. Od 2007. stalna je saradnica teorijsko-umetničke platforme TkH (Teorija koja hoda). Saraduje i sa velikim brojem aktera nezavisnih umetničkih scena u regionu, kao dizajnerka brojnih knjiga, časopisa i publikacija iz oblasti umetnosti i kulture. Više informacija o njenom radu, nalazi se na web adresi: www.katarinapopovic.info

GALERIJA Gl2 HUB (KARAĐORĐEVA 59) ATELJE 212 SCENA „RETAR KRALJ'

Ovaj tekst skicira teme koje pokreće odloka koreografkinje Dalije Aćin i vizuelnog umetnika Siniše Iliča da svoju saradnju, performans Vežba iz koreografije požnje 'Tačka bezpovratka' realizuju kroz knjigu. Postavka teatarske situacije je jednostavna. Deo publike sedi na stolicama sa knjigom i čita, dok drugi deo publike posmatra prvi. U nekom trenutku ove dve publike se zamene. Izvedba nije vremenski ograničena, več se završava kad svako pročita knjigu. Izvedba se realizuje kao vežba iz koreografije požnje - serija incidentalnih bihevioralnih mikro performansa indukovanih čitanjem knjige. Publika, koja je ovde pozicionirana i kao jedini izvođač, u obe svoje utoge je pre svega u stalnoj potrazi za izvedbom. izvedba se ovde javlja najpre kao vremenski suspendovano i grafički posredovano izvođenje autora u samoj knjiži - crtež kao izvedba, tekst kao izvedba, ples vizuelnog umetnika i grafičke dizajnerke na tekstualne propozicije koreografkinje i sl. A zatim dolazi izvedba koja se inicira informacijam o izvedbi - prepoznavanje izvedbe uloge publike i zajednička izvedba teatarske situacije, Konačno, izvedba postoji i kao svaki pojedinačni imaginacijski i perceptivni odgovor publike na indukcije iz knjige mentalna izvedba vizuelno-tekstualnog predloška. U ovoj vežbi, pažnja se najpre usmerava na knjigu kao neočekivani interfejs učešča u teatarskoj situaciji. Knjiga, vežbanka, u ovom slučaju nije ni izvodač, niti je uputstvo, več neka vrsta induktora, regulatora izvedbe. U zavisnosti od sadržaja i oblika knjige, u interakciji sa njom, kroz proceduralnost čitanja nastaje izvedba. Čitanje knjige je obično čin koji nije javan več intiman, i individualan, ali ipak čitaoce iste knjige ujedinjuje virtuelno - u ogromnim vremenskim i prostornim razmacima - u neku vrstu zajednice. U ovom slučaju, knjiga se izvodi u javni prostor, odnosno knjiga kao interfejs izvedbe kao da postaje javni prostor. Privatni čin konzumacije knjige postaje čin zajedništva u javnom prostoru - pozorište.

Bojan Đorđev

DALIJA AG N THELANDER NA BITEFÜ

Ko bi hteo mamu kao moju: 44 Bitef 12 Handle with great care: 41 Bitef 07 Pasija po telu (Echoes of Silence): 36 Bitef 02

19