Bitef

24. i 25.SEPTEMBAR

20.00/

★ HANS-VERNER KREZINGER (Bon, 1962) studirao je dramu, pozorište i medije od 1983. do 1988. na Institutu za primenjenu dramu u Gisenu kod Andreja Vita i H.T. Lemana. Tokom študija radio je dve godine kao asistent i dramaturg Roberta Vilsona. Godine 1989. postao je umetnički saradnik Hajnera Milera u predstavi Hamlet/Hamletmaschine u Deutsche Theater u Berlinu. Njegove predstave prikazivane su u mnogim pozorištima od 1993. Medu njima su Berliner Ensemble, Staatstheater Stuttgart, Bayrische Staatschauspiel i Maxim Gorki Theater Berlin. Krezingerovi komadi su takode izvodeni na slobodnim scenama kao što su HAU Hebbel am Ufer, Sophiensaelen, Radialsystem, Staatsbank i Podewil Berlin, FFT Diseldorf, Festspielhaus Dresden Hellerau i Theaterhaus Gessnerallee Zurich. Dela su mu se pojavljivala na prestižnim domačim i međunarodnim festivalima. Godine 2007. dobio je nagradu „Brača Grim” za svoj mladalački komad Kindertransporte u Berliner Theater an der Parkaue, a 2012. bio je gost-predavač o scenskom pisanju na Rurskom univerzitetu u Bohumu.

f ZVEZDA TEATAR, SCENA „DANILO BATA STOJKOVIČ”

AUTORII PODELA: Autor!: Hans-Werner Kroesinger i Regine Dura Režija: Hans-Werner Kroesinger Dramaturgija: Regine Dura Scenografija i kostimi: Valerie von Stillfried Dizajn tona: Daniel Dorsch Dizajn svetla: Thomas Schmidt Asistent reditelja; Gregor Schuster Izvodači: Benjamin Bajramovič, Damjan Kecojevič, Lajos Talamonti, Armin Wieser Produkciona uprava: Maria Kusche Produkcija: Hans-Werner Kroesinger Koprodukcija: HAU Hebbel am Ufer, Goethe-Institut, Cenar za kulturnu dekontaminaciju (Beograd) i SARTR (Sarajevski Ratni Teatar) Podrška za istraživačku fazu projekta: Goethe Institut. Podrška Capital Cultural Fund (Berlin) i nemačkog Saveznog ministarstva inostranih poslova.

/TRAJANJE: 120’

★ regine dura je rediteljka i spisateljica. Študirala je političke nauke, pozorište, film i medije, kao i nemački jezik i umetničko obrazovanje u Marburgu i Frankfurtu na Majni, a video na Univerzitetu umetnosti u Berlinu. Od 1996. deluje kao slobodna umetnica na polju književnosti i dokumentarnog filma i radi, izmedu ostalih, za Evropsku filmsku akademiju i Wim Wenders Produktion u Berlinu, Tall Stories i Darlow Smithson Film u Londonu. Bila je filmska kustoskinja i članica raznih žirija. Učešče u procesu preobražaja u Južnoj Africi dovelo ju je 2012. do dokumentarnog filma White Blood/Weisses Blut (ZDF/Arte) o rasističkoj nemačko-južnoafričkoj službi za usvajanje, i radio-programa za WDR (2013). Regine Dura je koristila štipendije Nemačko-kanadskog društva, Nemačkog saveznog filmskog odbora (FFA), MEDIA programa Evropske unije i Fondacije DEFA. Od 2000. saraduje sa HansomVernerom Krezingerom.

37

Nove pozorišne tendencije

48 Bitef 14

GOETHE INSTITUT Auswärtiges Amt