Bitef

Milana Stevanovič. Ana Stupar i Nemanja Ćorić Teatar Farmakopea je odeljensko pozorište Farmaceutskofizioterapeutske škole koje su oformili nastavnici podstaknuti EU projektom DICE, s ciljem kontinuiranog rada s učenicima pri obradi odabranih lektira iz nastavnog sadržaja u korelaciji sa stručnim predmetima. Predstava je nastala kroz procesni rad, a povodom 450 godina od rodenja Šekspira. Zasniva se na kombinaciji izabranih delova Romea i Julije i knjige Otrovni Šekspir - Šekspirovi otrovi Simona Đarmatija. Na taj način se uže stručno, a metodički sveobuhvatno, obraduju teme koje proističu iz nastavnih sadržaja. Predstava je reprezentativen model pristupa književnosti i lektiri u korelaciji sa stručnim sadržajima hemije i farmakognozije. Ovu školsku predstavu odreduje doza primanja Šekspirove poruke. Od čega su se stvarno otrovali Romeo i Julija? Da li je mržnja najjači otrov iz koga nastaju doze ostalih otrova? Koja je doza znanja potrebna da čovek ostane veran sebi i svom zanimanju? Insistirajuči na otrovima, Šekspir u stvari govori o protivotrovima i piše priču sa srečnim krajem. Posle predstave održače se susret i razmena iskustva učesnika projekta Šekspir u parku i članova Teatra Farmakopea. Moderatorka: Nataša Milovič, Projekat Šekspirova deca

26. SEPTEMBAR, 17.00 Centar za kulturnu dekontaminacijo Compagnie Arti-Zanat, Francuska/Srbija ★ ENKIDU/GILGAMEŠ Evolutivna predstava. Trajanje: 120’ (uključujuči i dijalog sa autorima predstave) Režija: Richard Grolleau Muzika: Seb El Zin Igraju: Damjan Diklič, Richard Grolleau i Seb El Zin Putern predstave istražuje se koncept participativnog pozorišta u stalnom nastajanju, otvorene forme koja, za svako izvodenje, uključuje drugu grupu neprofesionalnih glumača. Rezultat je zajednička predstava nastala kroz susret sa novom grupom učesnika. U središtu projekta je ideja o susretanju, kako u samoj formi tako i u interpretaciji Epa o Gilgamešu. Gilgameš, kralj Uruka, polubog je i polučovek. Na početku epa,

Gilgameš se oseća svemoćno i koristi vlast da zadovolji sve svoje nagone. U susretu sa Enkiduom (polučovek, poluzver), koga prepoznaje kao sebi ravnog, Gilgameš malo-pomalo spoznaje svoju čovečnost, a nakon Enkiduove prerane smrti postaje svestan svoje smrtne prirode. Nakon dve sesije rada u Francuskoj, uz učešče učenika osnovne škole, a zatim starijih lica, Enkidu/Gilgameš biče u Beogradu prikazan u saradnji sa medugeneracijskom grupom učenicima beogradskih srednjih škola i članovima klubova za stara lica. U radionicama koje prethode igranju predstave, kao i u samoj predstavi, učestvuju učesnici u projektima POD teatra: članovi dnevnih cęntara i klubova za stara lica Čukarica i Stari Grad 11, učenici Trinaeste i Petnaeste beogradske gimnazije i Farmaceutsko-fizioterapeutske škole. Podrška: Francuski institut, Evropska kulturna fondacija, Centar za kulturnu dekontaminaciju i Udruženje Živimo zajedno

83

Bitef polifonija

48 Bitef 14