Bogoslovlje

и међу странцима, y Египту (Пост. 12,14.). Зато je и могућа констатација да je Capa била веома лепа (Пост. 12,14.) a н иначе ce често слави лепота девојака и жена: Ревеке (Пост. 24,16.), Рахиље (Пост. 20,17,), Авигале (I. Сам. 25,3.) Јестире (Јест. 2,7) Јудите (Јудит. 10,4.) Сузане (Дан. 13,2), кћери Јова (Job. 42,15) итд. У табору Олоферноволг сви ce диве лепоти Јудитиној (Јудит. 10,19.). но зато je ипак кућа или оделења y којбј су биле жене, била на неки начин, правилима пристојности, ограничена, да не долази свако y њу y свако доба. Када ce Саул бацио копљем на Давида, да га убије, није га погодио, a Давид je брже боље побегао, не на коју другу страну, него својој куЕи. Саул je послао војнике да пазе на кућу и на Давида, али војници чекају тек јутро, па да уђу y кућу, (I. Сам. 19,10.). Иако Н. Gressmann 2 ) зове цео тај извештај „хумористичнолг анегдотом“, јер да ce тобоже „лшра свако запитати, како би могао бити Давид тако луд и да бежи y своју кућу“ г ипак je το могуће, јер ce и сам писац те „анегдоте“ морао исто запитати. Много je природније узети, да je постојао обичај да ce не улази на вече y кућу где су биле жене. Јер и А. Sprenger 3 ) говори о сличном случају из живота Мухамедовог. Када су неки хтели да убију пророка н покушавали на вече да продру y кућу почела je једна од жена да зове y помоћ. „Ако провалимо унутра, рече један од убица, приповедаће ce no целој Арабији, да смо ми ти јунаци који прелазимо преко зидова својих суседа y ноћно доба, да бунимо y сну кћери својих најближих рођака и оскврњујелш неприкосновеност женског оделења“, због тога ce повуку и одлуче да ће убити Мухамеда када изиђе из куће. (Doller о. с. 76.) Готово сасвим слични случајеви излажу ce и y књизи о судијама 4,17,; 16,1. Сисара бежи y шатор Јаиљ;, жене Евера Кенејина, јер je свакако уверен да je y шатору једне жене сасвим сигуран. To уверење стаје га главе, јер Јаиљин (Jahel)

0 Евреискав знцнклопедјн Свод знанШ о и его кулвтурм вђ прошло.МЂ и настонвдемЂ. Под обшеи редакшеП д-ра Л. Каценелвсона и барона Д. Гинцбурга, т. VII. С. Пет'ербургв.

2 ) Die älteste Geschichtsschreibung und die Prophetie Israels [Die Schriften des Alten Testaments in Auswahl 11. 1. Qötingen 1910. 86.

3 ) Das Leben und die Lehre Mohameds, Berlin 1862, 11. 544.

30

Богословље