Borba, 26. 08. 2005., S. 18
Da li zbog dugog vreme-
na ili nekog nejasnog vizionarstva, u svakom slučaju sa željom da se napravi — nešto, sasvim spontano okuplja se sasvim mala grupa — turistički, ugostiteljski radnici i nOVinari. Traži se to nešto, pipaju njegovi obrisi. Teško je međutim artikulisati slutnje. Ideje se roje, želja je da se organizuje masovna priredba. Treba da ima turistička, privredna i kulturna obeležja sredine.
Pada predlog da to budu “Dani piva”. Pa, da se održavaju krajem leta kada sc ljudi vrate sa godišnjih odmora (nekada je to bio argument, koji sc u lcti praznom gradu, morao respektovati). Da se održavaju nekoliko dana na glavnom gradskom trgu. Da se angažuju popularni estradni umetnici koji će sa bine uveseljavati i držati na okupu masu.
Da, da. Sve to, ali nešto fali. Nešto što će biti znak prepoznavanja. Nešto o čemu će se pričati za vreme i posle fešte. Sto će biti podsticaj da se čeka nova. Dobitna kombinacija glasi takmičenje u brzom ispijanju piva.
Napisan je pravilnik i tako je prvobitno NESTO dobilo dušu. Rođeni su “Dani piva”. Trg ispred zgrade opštine preplavljen je građanima...
Te prve “Dane piva” organizovali su Turistički savez opštine i Ugostiteljsko · preduzeće “Vojvodina” uz nekolicinu entuzijasta,
Ipak, zvanična ocena pada na sednici Izvršnog veća Skupštine opštine — Vašar.
siasts
||| 7 jyW p A(MNNI
| M | MJ Ve WA
HERE THEY COME THE BEER DAYS
..A suggestion popped up that it would be called the Beer Days. And to be held at the end of summer, when people come back from holidays (in empty cities in summertime, it's always been an argument one had to respect). And then, it was decided that the event will last several days and be held at the main city square. And that popular artists would be engaged, who would entertain the audience from the stage and keep it assembled. _ Yes, yes. OK to all that, but something's missing. Something that will be the events trademark. Something everybody would talk about during and after the fiesta. Something that would be a stimulus for waiting for the next one. The wining combination is this fast beer drinking contest.
The rules were set, and they breathed spirit into that SOMETHING. The Beer Days were born. The square in front the municipality building was swarmed with people...
Those first Beer Days were organized in cooperation between the municipality's Tourist Association and Vojvodina restaurant management company, with a help of several enthu-
festival
IN IRINA i NINI IN A III II GI NINI IBI III: NIA NI JI II II II ia ii II III III III i KINI II II IINIIINIINIIIRIIINIIIIIINIIIIININININIIIIIIIIIIININIIRIII III IIIIIIINIKI IRI il
konja debela”.
Bilo je to još uvek vreme u "Ta osnovna istina godina- | nerazumevanjc suštine organizatori jedne godinc kojem je trebalo hrabrosti da | ma će se probijati među | masovnog okupljanja | morali da pristanu da budu se u suštini tačna ocena, zidinama nerazumevanja ovakve vrste i pogrešna proterani sa javnih površina oslobodi negativne konotaci- neumitno ispisujući trag premisa da su “Dani piva” i zadovolje se baštom
je. Upravo to smo i hteli, pokušavamo da objasnimo izvršnoj vlasti uz napomenu da je suvišno pretenciozno kvalifikovati desetine hiljada ljudi kao bezvoljnike koji danima uporno dolaze i okupljaju se oko onoga što nema nikakve vrednosti. Niko od ocenjivača u tom trenutku nc shvata da je vrednost upravo
to što su se ljudi dobrovoljno
okupili u tolikom broju bez
koji godinama postaje sve
S godinama lista organizatora sc proširuje novim imenima. Istini za volju neki u međuvremenu odustaju, ali ono što ostaje karakteristika prve decenije “Dana piva” su svake godinc novc, nceočekivane, teškoće koje menjaju bitne karakteristike okruženja i konstantna igno“ancija pojedinaca i instituci-
stvar Industrije piva. Pa neka se ona bakće sa njima.
Već posle treće manifestacije organizatori shvataju da se i jedan i drugi stav mogu savladati davanjem priredbi status gradske što je trebalo biti institucionalizovano ugradnjom u Status opštine. Ostvareno tek sedam godina kasnije statutarnom odlukom.
"Teškoćama da se “Dani
hotela “Vojvodina”, druge opet da se premeste sa jednog, trga na, drugi, pa opet naredne da budu stešnjeni uz trotoare glavne ulice, jer je neposredno pred početak kolovoz prcgrađen žardinjerama, da bi se opet selili na trg sa kog su proterani uz obrazloženje — zar da se vo peče na mestu gde su vešani rodoljubi. Pa na
ikakve prinude i bez dinara utrošenog iz budžetske kase,
ja koja opet ima dva osnovna uzroka — već poznato
piva”
održe tokom prve decenije govori i to da su
kraju – parking. Miroslav Pušić
MB „hram pivarstva”
Posle uspešnog nastupa na Međunarodnom poljoprivrednom sajmu u Hovom Sadu, “istorijskom” koncertu "Bijelog dugmeta”, Zaječarskoj gitarijadi, beogradskom Bir festu, Pivara MB predstaviće se vernim potrošačima u svom prepoznatljivom stilu i na jubilarnim, 20. danima piva u Zrenjaninu od 26. avgusta do 4. septembra, najpoznatijoj i najstarijoj manifestaciji te vrste u zemlji,
Pivara MB nalazi se u sklopu PC kompanije Rodić MB, na samom ulazu u Novi Sad, pored najvećeg megamarketa na Balkanu (Temerinski put 50), na koti auto puta E 75.
Pivara MB najmlađa i najsavremenija pivara i poslednja “green felds” investicija u svetu pivarstva — podignuta potpuno nova od temelja do krova. Završetkom drugog dela pivare proizvodni kapacitet iznosiće više od 3,5 miliona hektolitara, čime će steći status apsolutno najveće u regionu. Eliksir uspeha “svetskog a našeg”, čini spoj najsavremenije tehnologije, najsavremenije pivarske | opreme (Krones i Steineker), najkvalitetnijih uvoznih pivarskih sirovina. Za recepturu piva zaduženi su stručnjaci Pivare
MB u saradnji sa Minhenskom
akademijom za pivo DOEMENS.
III III
MB je pivo bez konzervansa – tj. bez veštačkih primesa za održavanje njegove dugotrajnosti.
Pivara MB “vlasnik” je evropskih proizvodnih · sertifikata — ISO 9001:2000, zva kvalitet procesa
proizvodnje i HACCP standarda za kvalitet i zdravstvenu ispravnost proizvoda, u Srbiji i Crnoj Gori, prvi su vlasnici ovog prestižnog, sertifikata, u septembru tekuće godine očekuje još jedan izuzetno važan — reč je O sertifikatu za ekologiju ISO 14000.
Paletu proizvoda pivare MB čine
MB Premium standardno svetlo pivo donjeg vrenja, zlatno-žute boje, karakteristično po sladnom ukusu, aromi i manje naglašenoj gorčini. Moglo bi se reći – nemačka verzija češkog, “Pilsa”.
Zatim, MB Pils je “jako” svetlo pivo, guste bele pene, žute boje i diskretne gorčine, odlično kao aperitiv.
Sledeće je MB Dunkel, tamno pivo gornjeg vrenja, prvi put proizvedeno u SCG, a karakteristično po sledećem: tamni slad daje mu bakarnu boju poseban miris koji predstavlja mešavinu voćne note i karamcle.
I na kraju, MB Švarc je crno pivo, pivo donjeg vrenja koji ima ukus gorke čokolade, kafe i karamele. Blagog je mirisa, pa je pogodno kao aperitiv, ali i veoma uspešan dižestiv.
Pored postojeće u planu je i proširenje palete proizvoda SVETSKOG A NAŠEG!
Zahvaljujući svemu navedenom, pivara MB uspešno izvozi u četrnaest zemalja sveta, među kojima su Italija, Austrija, Nemačka, Engleska, Francuska, Mađarska, pa i daleka kao Australija, kao i države iz sastava nekadašnje SFRJ...
Sto se tiče ciljne grupe — MB pivo je
' namenjeno svima — ljudi različite
kupovne moći potrošači su OVOg proizvoda jer načelo kompanije i jeste bilo da proizvede artikal
SVETSKOG kvaliteta koji će konkurentnom cenom biti dostupan svakom jer smatramo da kvalitet zaslužuje svako... |
Vaše je samo da izaberete želite li iz krigle, čaše ili flaše —_MB je uvek SVETSKO A NAŠE!
Pivara MB uvek je bila uz prave vrednosti, a sport i košarka to svakako jesu. Mi smo zemlja
košarke, i svetskih košarkaša..
Pivara MB – domaći brend – SVETSKO A NASE! Odnosi se i na našu poslovnu politiku. MB pivo – OFICIJELNO PIVO EUROBASKET 2005.
Tu smo ispred “Vodotornja” u centru Zrenjanina te, prijatne srede, 30. aprila sada već davne 1986. godine. Rano je popodne. Vreme pred praznik.
Iz Radio Zrenjanina, gde sam upravo ZavršiO, (tamo na devetom spratu zgrade “*Vodotornja”), redovnu dnevno informativnu cmisiju, izlazim na Trg slobode sa kolegom Mišom Miroslavom Pušićem, sa "Televizije Novi Sad. Tu, Miša pozdravlja “starog” nam prijatelja Nikolu Nidžu Kncževića, direktora Ugostiteljsko hotelskog, preduzeća “Vojvodina”.
Sa njim (inače) nas dvojica novinara “ratujemo” već dugo, a posebno od vremena kada smo (bezrezervno, naravno), podržali njegovu ideju (već realizovanu u decembru 1985. godine) da napravi u zgradi Pivare specijalizovanu i jedinstvenu Pivnicu “Getir (Io joj ime “pronašli” na konkursu Radio Zrenjanina gde je nagrada za pobednika bila – jedina krigla
piva. dnevno tokom celc godine). A “duši na volju” Često
smo tamo, posle u “Pivnici” (svakako, uz točeno podrumsko), pravili i brojne večernje (estradne, ali i kulturno umetničke) programe.
III aa III mI III Ta a NI
e Mir
August, 2005. No »;
(MIN
| information DdEMee I OU the Fre : : isic Misa, from TV Novi Sad. Then
iend Nikola 0600 javi Director of O DRI am
NIU an't say no to that, Misa adds. The summer is around the corner, the beer days are coming, I say 1 would surely like them to go on as long as they can, says Nikola. So that the whole summer becomes one big training season, Misa laug "Then we could see who can drink the DOE says Nikola, absorbed in th
ught.
No, I think the Belgraders do that. They drink per meter. It's a better i that the:beer drinkers compete in who's the fastest NIU Tt's safer, Misa a. |
an idea.
Let's organize the contest!
Rukujemo se, onako u prolazu. Nikola nas, međutim, poziva da zajedno pogledamo kako konobari rcalizuju zadatak koji im jc predočio — prvo postavljanje stolova u letnju hotelsku baštu. Pripremaju se za sutrašnji veliki i značajni praznik (berićetan, dakako) Prvi maj.
Kao dobar domaćin (oduvek) pokazuje nam prvi (opremljeni) sto, tamo tik do ulaza u ofis, ili kafanu (sad, svejedno). Čekamo ga da pruži poslednja uputstva
restoranskom osoblju.
E, sad može i da se popijć — kaže.
Važi, može pivo — odgovaram. Ne odustajem, — nadovezuje sc Miša.
Sad će leto, idu dani pivanašalim sc.
Bio bih zadovoljan da budu što duži — dodajc Nikola. a da celo leto bude u znaku treninga — reče Miša.
Da se vidi ko može više da popije — kao da sc pita Nikola.
Ma, ne, to radc Boy građani. Oni piju na metar Nezdravo. Bolje da sc piva pije takmiče ko brže Pijk Bezbednije je — sinu Mi idcja. |
Ajde da napravimo tak. mičenje, ali tamo s jeseni prihvati Nikola.
Kasno je, ko pije pivo kai je hladno — komentarišem.
Leto neka bude zalet, a tamo pred kraj septembra da napravimo, cto te dane
piva.
Valjalo bi, baš dobro “Dani piva” — podržavam predlog.
Da bi to ličilo na nedo treba organizovati takmiče nje u brzom ispijanju piva. Najbolje bi bilo iz'ktigle. Da bude nešto kao manilestacija — reče Miša.
Pa da zovemo i druge pivare, kao oni Što to radeW Karlovcu, u Hrvatskoj. Miš lim, da toče pivo i po gradu — nadovezujem se.
Dobro, treba razgovaratil Pivari da li će to prihvatiti-
slaže se Nikola. , Naravno, a malo ćemi učiniti ako sc nc ukljui
Turistički savez. Moraju napraviti propožicije # takmičcnje –— odgovara Miš
Ajde da krenemo. Mog bi, možda, za Dan Oosl bođenja, da bar produžimi sezonu ispijanja piva — 7 ključuje Nikola.
I krenula je ideja. Do reib iZacije. |
ožidar Drinić