Branič

БРОЈ 8.

В Р А Н И Ч.

ром да их незаконо прпсво.ји , узимао би их из тцЦег при тежања. н за то би његово дедо имало карактер краће. Ето то су, у главном ствари, које епглеско казнено нраво цитира као чињенице, које не могу да буду предмети крађе Ми смо, поред њих, споменули у овом одељку и неке ствари, које могу да буду предмети крађе. Но то је, као што смо напоменули и у почетку овог одељка, баш било и потребно да урадвмо, јер је тим начнном само олакшано, да се боље разуме: које ствари не могу да буду предмети крађе, о чему смо нарочито говорили у овом одељку наше расправе. Није тешко сиазити, да у овоме, што до сада споменусмо, енглеско казнено право није изцрнело све ствари, које не могу да буду предмети крађе. Но ма да је то истина, онет се енглеском казненом праву не може пребацити нејасноћа. На протвв оно је и у овоме што смо цитирали већ показало какво начело у њему о томе постојн. С тога можемо говор о овоме да ирекинемо. А у место даљег говора о томе, бацнћемо само један критичан поглед на саму карактеристику енглеског казнепог права у овоме,. Мора се признатн. да је енглеско казнено ираво у питању, које је било засебан нредмет овог одељка, много изо стало иза данашњнх појмова п иачела у казненом нраву. Ово се нарочито може. лд, пребатш старом, обпчајном, енглеском казненом нраву. Та,ко оно није воднло довољно рачуна о томе, да сама природа ствари захтева, да се кретност нлп некпет ност какве ствари не може .једнако да цепи и са гледишта граћанског права, као и са гледншта казвепог нрава . Оно је забо рављало , да ствар нека може битн иекуетна у смислу грађанског права, па онет за то, да је кретна у смислу казненог права . Отуда и видимо у староме еиглеском казненом праву ону погрешву идеју, као да пе би могле бити ирздметима крађе и оне ствари, које су саставви делови какве некретне ствари, ма да би лопсв те ствари откинуо од њихове целине и однео их собом. Може се рећи, да је старом енглеском казненом нраву више било стало до Форме, него цо суштине. Оно је замишљало , да со нека ствар иравнички сматра за